انجمن عکاسان ایران

National Iranian Photographers Society

گالری گردی عکاسی ( جمعه ۹۷/۹/۱۶ )

هفتمین دوره ۱۰ روز با عکاسان آغاز شد

هفتمین دوره همایش ۱۰ روز با عکاسان ایران عصر چهارشنبه ۱۴  آذرماه در خانه هنرمندان ایران گشایش یافت.

به گزارش روابط عمومی هفتمین همایش ۱۰ روز با عکاسان ایران، هفتمین دوره این همایش در بخش های نمایشگاهی، نشست های تخصصی، سخنرانی، به سوی نگاه شخصی، کارگاه و در جستجوی راهی نو برگزار می شود.
در جستجوی راهی نو و نمایشگاه آثار دانشجویان از برنامه های جدید همایش است که در این دوره برای نخستین بار برگزار می شود.
نمایشگاههای انجمن عکاسان ایران، انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس، انجمن عکاسان تبلیغاتی و صنعتی ایران، انجمن عکاسان سینمای ایران، انجمن عکاسان خانه تئاتر، انجمن صنفی عکاسان مطبوعاتی ایران و انجمن عکاسی میراث فرهنگی و نمایشگاه آثار دانشجویان در گالری های خانه هنرمندان ایران افتتاح شد. 
در این مراسم هادی مظفری مدیرکل دفتر هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سید مجتبی موسوی معاون هنری سازمان زیباسازی شهرداری تهران، فخرالدین فخرالدینی، اکبر عالمی،ابراهیم حقیقی، حمید جبلی، اسماعیل عباسی، محمد فرنود، شهاب الدین عادل، ساعد نیک ذات، سعید دستوری، فرزاد هاشمی، سید عباس میرهاشمی، فرهود حقی، حسن غفاری، سیامک زمردی مطلق، اسماعیل عباسی، مسعود زنده روح کرمانی، آرمان استپانیان، حمید فروتن، یدالله ولی زاده، بابک برزویه و جمع زیادی از عکاسان و هنرمندان حضور داشتند.

انجمن عکاسان ایران با مشارکت انجمن های تخصصی عکاسی هفتمین همایش ۱۰ روز با عکاسان ایران را ۱۴ تا ۲۳ آذرماه در خانه هنرمندان ایران برگزار می کند. 

 


نشست «حقیقت؛ بازتاب و گسست» درباره‌ی عکس‎های پرهام تقی اف

روز جمعه ۱۶ آذر نشستی با عنوان «حقیقت؛ بازتاب و گسست» درباره‌ی عکس‎های پرهام تقی اف و نمایشگاه «مرجعیت نامتقارن» او، با حضور حمیدرضا کرمی و پرهام تقی اف در گالری آبان برگزار خواهد شد.

حمیدرضا کرمی (کیوریِتِر، پژوهشگر، مشاور هنری، مترجم، نویسنده، و هنرمند تجسمی)، هنرآموخته رشته عکاسی در دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد، تهران، در مقطع کارشناسی (۱۳۸۵)، و فلسفه هنر در دانشگاه هنر، تهران، در مقطع کارشناسی ارشد (۱۳۸۹) است. او فعالیت هنری در رشته‌های عکاسی، ویدیو آرت، طراحی، نقاشی، حجم و چیدمان را از سالهای دهه هفتاد آغاز کرده، و آثارش را در کارنماهای انفرادی و گروهیِ بسیاری در ایران و بیرون از مرزها به نمایش گذاشته است. ساماندهی و برگزاریِ بیش از ده‎ها نمایش از آثار هنرمندان نوگرا و معاصر در داخل و خارج از کشور، حاصلِ فعالیت او در مقام کیوریتر طی این سالها بوده. وی همچنین پژوهش، ترجمه و تألیف ده‎ها مقاله در زمینه هنر، و همکاری در تدوین دائره المعارف سه جلدیِ هنر (رویین پاکباز) را در کارنامه دارد، و از اوایل دهه نود به عنوان استاد مهمان به تدریس در دانشگاه هنر تهران اشتغال داشته است.

پرهام تقی‌اف متولد ۱۳۵۷ و دانش‌آموخته عکاسی از موسسه عکاسی نیویورک است. آثار وی تاکنون برنده جوایز متعددی بوده است که از جمله آنها می‌توان به جایزه اول مسابقه عکس موسسه عکاسی نیویورک، حضور در لیست کوتاه سومین جایزه هنر معاصر مجیک آو پرشیا در لندن و لیست کوتاه مسابقه جهانی عکاسی معماری سال ۲۰۱۷ میلادی اشاره کرد. او همچنین در نمایشگاه‌های انفرادی و گروهی بسیاری در داخل و خارج از کشور شرکت داشته که از جمله جدیدترین آنها می‌توان به نمایشگاه گروهی عکاسان معاصر ایران در دانشگاه ایالتی کالیفرنیا، نمایشگاه گروهی عکاسان معاصر ایران فستیوال فورمت انگلستان و نمایشگاه آثار برگزیده عکاسان معماری جهان در جمهوری چک، مجارستان و لهستان اشاره کرد. آخرین نمایشگاه انفرادی او با عنوان «دست بگیر / دست بکش» در خرداد ۹۳ در محل نگارستان آن برگزار شده است.

نمایشگاه انفرادی عکس‌ پرهام تقی‌اف با عنوان «مرجعیت نامتقارن» از ۹ تا ۲۳ آذر ماه ۹۷ در گالری آبان شهر شیراز برگزار می‎شود. این نمایشگاه به زودی در تهران نیز برگزار خواهد شد.

زمان برگزاری: جمعه ۱۶ آذر ساعت ۱۸
گالری آبان: شیراز، خیابان عفیف آباد، حدفاصل کوچه ۱۸ و ۲۰
ورود برای عموم آزاد است اما به دلیل فضای محدود گالری برای هماهنگی با شماره ۰۹۰۲۳۱۱۲۳۱۰ تماس بگیرید.

 

نمایشگاه «مدارِ بسته» با موضوع امنیت

نگارخانه ماه مهر از روز جمعه ـ شانزدهم آذر ماه ـ تا سوم دی ماه، میزبان ۱۰ اثر هنری معاصر درباره‌ امنیت است.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی این نمایشگاه، مدارِ بسته نمایشگاهی است که با پرداختن به امنیت به عنوان دغدغه‌ای فردی، اجتماعی و فرهنگی می‌خواهد بخشی از مهم‌ترین شرایط زندگی و کامیابی جامعه را از زوایای مختلف بررسی کند.

هنرمندانی که در این نمایشگاه برای همکاری از آنها دعوت شده است، پیشینه‌ی روشنی از کار بر روی مسائلی از این دست را در سابقه‌ی فعالیت خود دارند. آنها پیش از این نیز با استفاده از مدیوم‌های مختلف و شیوه‌های بیان خلاقانه در بستر هنرمعاصر تجربه‌های موفقی داشته‌اند.

در این نمایشگاه که توسط زرتشت رحیمی نمایشگاه‌گردانی شده است، آثاری از شهرام انتخابی، بهنام کامرانی، سیمین کرامتی، صالح تسبیحی، محمود محرومی، مهسا الف، سمانه مطلبی، علی سلطانی تهرانی، مسعود حاج‌جعفری زاده و نگار عالم زاده گرجی به نمایش درمی‌آید.

آثار این نمایشگاه با استفاده از رسانه‌های مختلفی چون ویدیو، چیدمان، عکس و ... پدید آمده‌اند و در فضایی بینامتنی سعی دارد با تاکید بر ضرورت استفاده از مدیوم‌های جدید برای ارتباط مؤثرتر با مخاطب نمایشگاه متفاوتی را عرضه کند.

مراسم رونمایی و امضا کتاب «سایه‌ها و یادها» کاوه کاظمی

هوشنگ گلشیری – از عکس‎های کتاب سایه‎ها و یاد‎ها – عکاس: کاوه کاظمی

همزمان با انتشار کتاب «سایه‌ها و یادها» عصر جمعه ۱۶ آذر ۱۳۹۷ از ساعت ۱۷ تا ۲۰ مراسم رونمایی و امضا کتاب با حضور کاوه کاظمی در شهر کتاب آرین واقع در بلوار میرداماد، برج آرین برگزار خواهد شد.

این کتاب حاوی ۶۱ عکس از چهره‌های برجسته ادب و هنر ایران است که توسط نشر نظر در ذیل مجموعه‌ی عکس معاصر ایران منتشر شده است.

 


نمایش آثار عکاسان تئاتر در موزه عکسخانه شهر

 

نمایشگاه گروهی عکس ‌"پرده آخر" ۱۶ آذر ماه در موزه عکسخانه شهر افتتاح می‌شود.

سرویس تجسمی هنرآنلاین: نمایشگاه عکس‌های تئاتر گروهی از عکاسان در موزه عکسخانه شهر برگزار می‌شود. در نمایشگاه "پرده آخر" که آثار آن توسط رضا جلالی گردآوری و انتخاب شده است، ۳۰ اثر از ۱۵ عکاس به نمایش درمی‌آید.

عاطفه آرانی، آرزو آزادپور، میلاد بهشتی، رضا جلالی، فهیمه حکمت، عماد دولتی، مونا صدر، لیلی صدیق، علیرضا فراهانی، محبوبه فرج اللهی، مریم قهرمانی، شیوا مشفق، احسان نقابت، بهار نیک‌پور و عطیه نیکنام عکس‌هایی را که بین سال‌های ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۷ در سالن‌های تئاتر تهران ثبت شده‌اند، به نمایش می‌گذارند.

نمایشگاه "پرده آخر" جمعه ۱۶ آذر ماه ساعت ۱۶ تا ۱۹ در موزه عکسخانه شهر افتتاح شده و تا ۶ دی ماه ۱۳۹۷، روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۹ تا ۱۳ و ۱۴ تا ۱۷ و پنج شنبه از ساعت ۹ تا ۱۳ به نشانی میدان هفتم تیر، میدان بهار شیراز، بوستان بهار شیراز ادامه دارد.

روابط عمومی انجمن عکاسان ایران 

واژه‌های کلیدی:  گالری گردی, عکاسی, جمعه
تاریخ خبر: ۱۳۹۷/۰۹/۱۵