انجمن عکاسان ایران

National Iranian Photographers Society

در دوازدهمین سفر حمایتی صندوق اعتباری هنر محقق شد

طی سفر مدیران صندوق اعتباری هنر به استان آذربایجان غربی اهالی فرهنگ، هنر و رسانه این استان از خدمات بیمه تامین اجتماعی، بیمه تکمیلی و تسهیلات رفاهی بهره مند شدند.

در ادامه برنامه های دیدار و حمایت از اهالی فرهنگ، هنر و رسانه ، مدیران صندوق اعتباری هنر با هدف لزوم تمرکززدایی جغرافیایی و بهره گیری عادلانه تمامی اعضاء در سراسر کشور از خدمات صندوق اعتباری با سفر به استان آذربایجان غربی از نزدیک با هنرمندان، نویسندگان و روزنامه نگاران و فعالان قرآنی این استان دیدار و در جریان مسائل و مشکلات آنها قرار گرفتند.
هیأت اعزامی صندوق اعتباری هنر روز شنبه ۳ آذر وارد شهر ارومیه شد و با حضور در محل اداره کل فرهنگ و ارشاد آذربایجان غربی با حجت الاسلام والمسلمین ناصر خدایاری مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی این استان دیدار و گفتگو کردند.
مدیران صندوق اعتباری هنر با حضور درجمع اهالی فرهنگ، هنر و رسانه شهرستان های ارومیه، سلماس، خوی، شوط، پلدشت و چالدران به سوالات حاضرین پاسخ دادند.
منصور وحیدی فر، معاون اعضا صندوق اعتباری هنر در نشست با فعالان فرهنگی و هنری از تلاش های صورت گرفته در صندوق اعتباری هنر برای بررسی و رفع مشکلات اهالی فرهنگ، هنر و رسانه خبر داد و گفت: سفرهای حمایتی در سال ۹۶ با شعار برخورداری عادلانه تمامی اعضا از خدمات صندوق آغاز شد. حضور دراستان ها، شهرستان ها و نقاط روستایی و بررسی مشکلات موجود در دیدار چهره به چهره با هنرمندان طی این مدت بسیار موثر بوده است.
معاون اعضاء صندوق اعتباری هنر بیان داشت: استان آذربایجان غربی ظرفیت خوبی در زمینه های مختلف فرهنگی و هنری دارد. ۱۹۳۵  نفر از هنرمندان این استان عضو صندوق اعتباری هستند. ۶۳۴ نفر از خدمات بیمه تامین اجتماعی و ۱۸۰ نفر از بیمه درمان تکمیلی برخوردار هستند. طی این سفر ما درصدد هستیم هنرمندان مستعد و گمنام شناسایی و با توجه به امکانات صندوق از خدمات بهره مند می شوند.
توحید عبدالهی، مدیر مالی صندوق اعتباری هنر با ابراز خوشحالی از حضور در جمع هنرمندان استان آذربایجان غربی گفت: آذربایجان غربی از دیرباز مهد بزرگان و شخصیت‌های برجسته فرهنگی و هنری بوده است. امیدواریم طی این سفر اقدامات موثری در جهت رفاه حال اهالی فرهنگ، هنر و رسانه این استان صورت گیرد.
عبدالهی در ادامه افزود: رویکرد ما به سمت توانمند سازی هنرمندان ساکن در استان ها خصوصاً مناطق محروم و کم برخوردار و حمایت از هنرمندان مستعد است. در این راستا درسفرهای حمایتی هنرمندان واجد شرایط شناسایی و با توجه به ضوابط و مقررات از خدمات و تسهیلات صندوق اعتباری هنر بهره مند می شوند. بر این اساس  تاکنون بیش از ۷۵ میلیارد ریال تسهیلات بانکی قرض الحسنه به هنرمندان، نویسندگان و خبرنگاران در سراسر کشور پرداخت شده است.
زهرا حق شعار، مشاور مدیرعامل صندوق اعتباری هنر نیز با اشاره به نقش بی بدیل هنرمندان در توسعه فرهنگی کشور گفت: سیاست و عملکرد ما در سفرهای حمایتی در جهت تقویت جایگاه اهالی فرهنگ، هنر و رسانه سراسر کشور خصوصاً مناطق کم برخوردار است.
مشاور مدیرعامل صندوق اعتباری هنر با اشاره به سفرهای حمایتی گذشته بیان داشت: سفرهای حمایتی از نیمه  دوم سال  ۹۶ آغاز شد و ما طی سفر به ۱۲ استان و  ۸۰ هرستان و مناطق روستایی و دیدار چهره به چهره با هنرمندان تلاش می کنیم روح برادری و برابری را گسترش دهیم. خوشبختانه هنرمندان گمنام بسیاری در این سفرها شناسایی و از خدمات صندوق برخوردار شدند.
شایان توجه است؛ هیأت اعزامی صندوق اعتباری هنر طی روزهای گذشته با بیش از ۲۰۰ تن از فعالان فرهنگ و هنری شهرستان های ارومیه، ارومیه، سلماس، خوی، شوط، پلدشت و چالدران دیدار داشتند. همچنین در منازل شماری از هنرمندان و پیشکسوتان عرصه فرهنگ و هنر حضور یافتند.
مدیران صندوق اعتباری هنر در خصوص  حل مشکلات بیمه ای و معیشتی هنرمندان، نویسندگان و روزنامه نگاران استان آذربایجان غربی قول مساعد دادند.
هیأت اعزامی صندوق اعتباری هنر در ادامه این سفر با هنرمندان شهرستان های ماکو، تکاب، شاهین دژ، بوکان و ... دیدار خواهند کرد.

صندوق اعتباری هنر
واژه‌های کلیدی:  هنرمندان, صندوق , اعتباری
تاریخ خبر: ۱۳۹۷/۰۹/۰۷