انجمن عکاسان ایران

National Iranian Photographers Society

متاسفانه تا 25 دي‌ماه تمديد شد

دبيرخانه تصوير سال ضمن عرض تسليت درگذشت آيت‌الله هاشمي رفسنجاني، به دليل اهميت پوشش تصويري اين رويداد مهم تاريخ معاصر ايران در چهاردهمين تصوير سال، مهلت دريافت آثار را تا پايان روز شنبه 25 دي ماه 1395 تمديد مي‌كند.

امسال در کنار نمایشگاه سالانه در رشته‌های عکاسی، گرافیک و کاریکاتور و فیلم، علاوه بر دو شاخه عکاسی «ایران ما» و «موبایلی» بخش ویژه‌ای با عنوان «مادربزرگ و پدربزرگ ایرانی» در نظر گرفته شده است.

همچنین «عباس کیارستمی» عنوان بخش ویژه بزرگداشت در چهاردهمین دوره‌ی «جشن تصویرسال» و «جشنواره فیلم تصویر» است که با همراهی سی‌وپنجمین جشنواره جهانی فیلم فجر برگزار می‌شود.

تمام عکس‌ها و آثار گرافیکی، کاریکاتور و فیلم با موضوع عباس کیارستمی به‌صورت نمایشگاهی مستقل در این بخش هم‌زمان با چهاردهمین جشن «تصویر سال» و جشنواره فیلم تصویر در خانه‌ هنرمندان ایران ارائه خواهد شد.

آثار منتخب بزرگداشت «عباس کیارستمی» همراه برگزیده فیلم‌های دانشجویان کلاس‌های آموزش فیلمسازی کیارستمی در داخل و خارج از کشور، همزمان و در بخش ویژه بزرگداشت کیارستمی، با سی‌وپنجمین جشنواره جهانی فیلم فجر در پردیس چارسو - اول تا هشتم اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۶ - نمایش داده خواهند شد. آثار این بخش علاوه بر ارائه در نمایشگاه «تصویر سال» به‌صورت مجموعه‌ای مستقل منتشر خواهند شد.

در بخش ویژه عکس، با عنوان «مادربزرگ و پدربزرگ ایرانی» که با همراهی سازمان فرهنگی - هنری شهرداری تهران برگزار می‌شود، همه عکس‌هایی که از مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‌های ایرانی به‌صورت پرتره، زندگی روزمره، حضور در آیین‌ها و مراسم ملی و مذهبی و سایر جنبه‌های زندگی‌شان (از جمله محل سکونت با حضور یا با یادگاری‌های باقی‌مانده از آن‌ها) گرفته شده باشند، داوری و ارائه خواهند شد.

دبیرخانه تصویر سال
واژه‌های کلیدی:  تصویر سال, سیف اله صمدیان, عباس کیارستمی, مادربزرگ, تمدید, هاشمی رفسنجانی
تاریخ خبر: ۱۳۹۵/۱۰/۲۱