انجمن عکاسان ایران

National Iranian Photographers Society

بخش عکس پنجمین زیارت واره هنر عاشورا برگزار می شود

دانشکده هنر و معماریِ صبا دانشگاه شهید باهنر، با بهره‌مندی از تجربۀ سال‌های گذشته، و با توجه به اقبال صورت گرفته از سوی جامعه هنری، بار دیگر به هدف استفاده از ظرفیت‌ها و قابلیت‌های بصری و مفاهیم بلند عاشورایی، «پنجمین زیارت واره هنر عاشورا» را در مهر و آبان ماه سال یک هزار و سیصد و نودوهشت برگزار می‌کند. همچون دوره‌های پیشین معاونت فرهنگی دانشگاه و روابط عمومی مجتمع مس کرمان همراه و پشتیبان دانشکده در این رویداد خواهند بود. 
این رویداد شامل بخش‌های پژوهشی، رقابتی و برپایی کارگاه‌های هنری خواهد بود. در بخش رقابتی ثبت و نمایش فرهنگ و هنرِ غنیِ ایرانی ـ اسلامی و جلوه‌های ارادت به مفاهیم ارزشمندی چون «ادب»، «وفا» و «آزادگی» در قالب هنرهای عکاسی»، «آثار سفالی» و « هنرهای مفهومی» از اهداف و برنامه‌های زیارت واره در این دوره است و به زمینه‌های دیگر هنر، در دوره‌های آتی به شکل ویژه پرداخته خواهد شد.
بخش عکس پنجمین زیازت واره هنر عاشورا 28 مهر تا 10 آبان برگزار می شود و علاقه مندان و عکاسان برای شرکت در این برنامه تا هشتم مهرماه می توانند آثار خود را با موضوع مراسم محرم و عاشورا به نشانی ashoraart.com ارسال کنند.  

این زیارت واره در بخش عکس بر نگاه نو و خلاقانه عکاسان به موضوع در قالب عکاسی مستند هنری تاکید دارد و به دبیری علیرضا مهدی زاده برگزار می شود. داوری بخش عکس را مهدی جعفری، مسعود زنده روح کرمانی و مهدی مقیم نژاد بر عهده دارند.

تاریخ خبر: ۱۳۹۸/۰۷/۰۴