انجمن عکاسان ایران

National Iranian Photographers Society

امید صالحی عکاس سال سینمای ایران شد

نجمین جشن عکاسان سینمای ایران با تقدیر از سیروس الوند و حسین ملکی و با معرفی امید صالحی به عنوان عکاس سال سینمای ایران در مرکز همایش‌های رایزن برگزار شد.

انجمن عکاسان سینمای ایران با اعلام خبر برگزاری پنجمین جشن عکاسان سینما در مرکز همایش‌های بین المللی رایزن عنوان کرد در این مراسم علاوه بر تقدیر از سیروس الوند و حسین ملکی، تندیس بهترین عکاس سال سینمای ایران به امید صالحی برای مجموعه عکس‌های فیلم سینمایی شبی که ماه کامل شد اهدا شد.

اجرای این مراسم را احسان کرمی به عهده داشت. کرمی ابتدا از علی نیک رفتار دبیر پنجمین جشن عکاسان سینما خواست تا به روی صحنه بیاید. نیک رفتار با خوشامدگویی به حاضران، حضور آنان را مایه دلگرمی دانست و گفت: نگاهمان در این جشن و سیاست های کلان انجمن صنفی عکاسان سینما حفظ شان و جایگاه عکاسی سینما و ایجاد وفاق و همدلی وهمراهی در ایجاد شرایط مطلوب برای تمامی عکاسان سینمای ایران است. سعی انجمن بر این است که همه ساله در این جشن از هنرمندان و سینماگرانی که نگاه ویژه به عکاسی سینما دارند و انجمن عکاسان واعضای آن را حمایت می کنند تقدیر و تشکر کند.

وی افزود: نقش عکس در تبلیغات فیلم های سینمایی و راه و روش های جدید در ارائه آن از مسائل مهم و قابل تامل در عکاسی فیلم و ایجاد زمینه های جدید و متنوع از دیگر اهداف انجمن بوده و برگزاری کارگاهها و نشست های تخصصی با حضور اساتید فن در زمینه تبلیغات و راههای هرچه بهتر ارائه دادن خدمات در جهت تبلیغات فیلم های سینمایی است. برنامه ریزی در جهت برگزاری این سمینارها و کارگاههای آموزشی فراتر از یک حرکت صنفی و در برگیرنده تمامی عکاسان فعال در این حوزه خواهد بود، چرا که ساماندهی به مقوله تبلیغات فیلم، آموزش و شناخت جایگاه عکاسان از مواردی است که می تواند درهرچه پویا شدن عکس فیلم موثر واقع شود.

    بین المللی نمودن مسابقه عکس فیلم از دیگر برنامه های پیش بینی شده در جهت رشد و پویایی واعتلای عکاسی فیلم در انجمن صنفی عکاسان سینمای ایران خواهد بود. همچنین فراموش نکنیم ، بخش عظیمی از تاریخ سینمای ایران مدیون عکسهای فیلمهای سینمایی است. یکی از مهمترین اهداف برگزاری جشن، این بود که زمانی را در کنار یکدیگر باشیم و ازانرژی جاری در این فضا نهایت استفاده را ببریم.

در ادامه همایون ارشادی و همایون اسعدیان برای رونمایی از کتاب عکس این دوره ازمسابقه عکس، روی صحنه آمدند. ارشادی پیش از رونمایی کتاب گفت: این کتاب بسیار ایده درخشانی است. چرا که می توان تمام تابلوها را با یک کتاب داشت و این خاطره را به یادگار نگه داشت،امیدوارم این رسم همیشگی شود.

در بخش بعدی مراسم از سیروس الوند به دلیل نگاه ویژه به عکاسی سینما طی سالها فعالیت تقدیر شد. مصطفی شایسته و خسرو دهقان برای تقدیر از الوند روی صحنه حاضر شدند. شایسته پیش از تقدیر از سیروس الوند در صحبت های کوتاهی گفت: خوشحالم که در این موقعیت قرار گرفتم و این وظیفه را در برابر یکی از محترم ترین و محجوب ترین وبا اخلاق ترین آدم هایی که درهمه این سالها می شناسم ،انجام بدهم.به دوستی با او همیشه افتخار می کنم.

الوند نیز گفت:عکاسان سینمای ایران، صنف محترم و معتبر و مهجوری هستند. عکس کارت ملی فیلم است. هر وقت به فیلم «خانه دوست کجاست»،فیلم جاودانه زنده یاد کیارستمی فکر می کنید یک عکس در ذهنتان تداعی می شود که بچه ای مسیری را از تپه بالا می رود. در مورد همه فیلم ها همینطور است. هر وقت به فیلم«گنج قارون» فکر می کنید، فردین و ظهوری یادتان می آید که کنار سفره نشسته اند و آبگوشت می خورند و فردین ترانه می خواند.

خبرگزاری ایرنا

تاریخ خبر: ۱۳۹۸/۰۵/۲۵