انجمن عکاسان ایران

National Iranian Photographers Society

پروژه جهانی ۲۴ ساعت بزرگترین رویداد عکاسی مستند اجتماعی در جهان و حامی امور خیریه

یکی از جذاب‌ترین پروژه‌های عکاسی است که تلاش می‌کند در یک روز به خصوص در سال، یک جریان عکاسی مستند از شهر و فضای زندگی شهری روی اینترنت و شبکه‌های اجتماعی ایجاد کند.

اساس کار ساده است؛ هر شرکت کننده ضمن ثبت‌نام در سایت رسمی این پروژه باید از لحظه شروع پروژه که ساعت 00:00 به وقت محلی هر کشور است، هر ساعت حداقل یک عکس با موضوع مستند اجتماعی - خیابانی را ثبت و در صفحه اینستاگرام و یا توییتر شخصی خود به اشتراک بگذارد، ۲۴ ساعت، ۲۴ عکس.

عکس‌ها می‌بایست در همان ساعت و همان روز گرفته شود، یک اتفاق بسیار بزرگ در دنیا، در یک زمان مشخص هزاران عکاس در حال مستند‌سازی بشریت در سطح شهر خود هستند.

انتخاب ابزار عکاسی ( موبایل، دوربین غیر حرفه‌ای و حرفه‌ای ) برای شرکت کنندگان آزاد است و در انتها منتخب عکس‌های شرکت کنندگان در نمایشگاه‌های این پروژه در شهر‌های مختلف دنیا به نمایش در خواهند آمد.

امسال برای اولین بار در ایران- تهران این نمایشگاه برگزار خواهد شد و آثار برتر پروژه در ایران و جهان در تهران به نمایش گذاشته خواهد شد.

طبق برنامه اعلامی، این دوره در ساعت 00:00 و تاریخ ۲۵ می ۲۰۱۹به وقت محلی هر کشور آغاز خواهد شد. ( ساعت 00:00 شنبه ۴ خرداد ۱۳۹۸ به وقت ایران )

 

اهداف پروژه ۲۴ ساعت چیست؟

- به تصویر کشیدن احساسات انسانی، شادی، غم و ... و هر سال در کنار مستندسازی بشریت یک موضوع جدید برای آن تعریف می شود، موضوع امسال این پروژه عکاسی در خصوص "زنان" است. عکاسان باید سعی کنند عکس‌هایی با محوریت زنان به ثبت برسانند و زندگی زنان را به تصویر بکشند، با این حال نیاز نیست تمامی ۲۴ عکس شما با موضوع "زنان" باشد، همین که از زندگی انسانی اطرافتان عکس بگیرید کافی است.

- یکی از مهمترین اهداف این پروژه حمایت از خیریه هاست. هر ساله با انتخاب خیریه‌هایی از طرف تیم پروژه، تمامی کمک‌های مردمی و عواید حاصل از فروش آثار برتر که در نمایشگاه‌های مختلف در چند کشور برپا می‌شود به خیریه‌ها اختصاص پیدا می‌کند.

امسال با همت سفیران پروژه در تهران، موسسه خیریه آتنا به عنوان یکی از خیریه‌های مورد حمایت پروژه ۲۴ ساعت در جهان معرفی گردیده است، و این پروژه حامی موسسه خیریه آتنا در سال ۲۰۱۹ می‌باشد و کلیه عواید پروژه از فروش نمایشگاهی به موسسه آتنا تعلق خواهد گرفت.

سفیران پروژه ۲۴ ساعت در تهران:

فرهود نصیری - سارا هاشمی - محمد مهدی ملک

برای اطلاعات بیشتر به سایت زیر مراجعه نمایید. 

http://24hourproject.org/

موسسه خیریه آتنا
واژه‌های کلیدی:  بیست و چهار, ساعت, آتنا, عکاسی, پروژه
تاریخ خبر: ۱۳۹۸/۰۲/۲۸