انجمن عکاسان ایران

National Iranian Photographers Society

گالری گردی عکاسی (‌جمعه ۹۸/۲/۲۷)‌


نمایشگاه آثار تجسمی "رَدماند" در گالری نگر

نمایشگاه آثار تجسمی "رَدماند" در گالری نگر روز جمعه ۲۷ اردیبهشت ماه ۱۳۹۸ با شرکت گروهی از هنرمندان آثار تجسمی به شکل کیوریتوریال افتتاح خواهد شد.

به گزارش هنرآنلاین، حیدر زاهدی کیوریتور این مجموعه، در استیتمنت نمایشگاه برای توضیح عنوان خود چنین می‌نویسد: "رَدماند، به ساده‌ترین شکل، ردپای ذهنیات محض آدمی در دنیای ملموس اوست؛ همه آن‌چه از آن‌ها درک فیزیکی نداریم و به واسطه باورهای خودمان، جامعه و سنت‌ها بر پیکره‌ حیات ملموس و روزمره‌مان باقی مانده ‌است". 

او در این نمایشگاه به مدیا و تکنیک وفادار نبوده است و در مجموعه کارهای این نمایشگاه مدیای نقاشی، طراحی، عکس، مجسمه و پرفورمنس‌آرت به‌طور هم‌زمان دیده می‌شود. زاهدی باورهای ذهنی را سازنده "متافیزیکِ حضوری" می‌داند که در غایب‌ترین وجه خود قرار دارند.

زاهدی در ادامه‌ استیتمنت خود می‌نویسد: "فهم و درک ملموس جهان در مواجهه با این حضورِ غایب به شکلی بی‌پایان نیاز به واسازی را می‌طلبد. واسازی در این مجال ضروری است؛ اما نه یکباره و فوری. چرا که آدمی جز همین زبان، فرهنگ و تاریخ گزینه‌ دیگری در پیش‌رو ندارد و این ملغمه‌ آمیخته به متافیزیک، همه‌ جهان و فهم آدمی را می‌سازد و یکباره خراب کردن آن‌ها مقارن با آوارگی انسان و فرهنگ چندهزارساله‌ اوست".

هنرمندان حاضر در این مجموعه به ترتیب الفبا فاطمه افشاری، علیرضا چمک، هدیه خانعلی، خاطره خرم‌خواه، مینا درویش، مهدی سیفی، مژده علیپور، سعید محمودی و حامد نورایی هستند. این نمایشگاه در روز افتتاحیه از ساعت ۱۶ الی ۲۲ و تا تاریخ ۱۰ خرداد از ساعت ۱۵ تا ۲۰برای بازدید عموم برقرار خواهد بود. 

 

نمایشگاه گروهی «خرمشهر +۳۰» برگزار می‌شود

نمایشگاه گروهی عکس و چیدمان «خرمشهر +۳۰» از روز جمعه (۲۷ اردیبهشت ماه) در گالری فرمانفرما افتتاح می‌شود و تا تاریخ ۱۰ خرداد ماه نیز ادامه دارد.

به گزارش ایسنا، نمایشگاه گروهی عکس و چیدمان «خرمشهر +۳۰» به کیریتوری فریدون فربود قرار است همزمان با سالروز آزادسازی خرمشهر، از ۲۷ اردیبهشت تا ۱۰ خرداد ماه در گالری فرمانفرما برگزار شود.

آثار هنرمندانی همچون پیمان ابدالی، سعیده افروخته، آرمین امیریان، بهروز بادروج، رودابه باقری‌نژاد، ساسان توکلی فارسانی، محسن راستانی، امید شلمانی، احسان ضیایی، جاسم غضبانپور، محمد فرنود، بهرام محمدی‌فر، مهدی مقیم‌نژاد در این نمایشگاه ارائه شده است.

مراسم افتتاحیه نمایشگاه «خرمشهر +۳۰» روز جمعه (۲۷ اردیبهشت) ساعت ۱۶ تا ۲۰ برگزار می‌شود.

همچنین ساعت بازدید از این نمایشگاه هر روز (به غیر از دوشنبه‌ها) از ساعت ۱۲ الی ۲۰ و جمعه‌ها ۱۶ الی ۲۰ اعلام شده است.
 

برپایی نمایشگاه هنرهای تجسمی و عکس در آرت تایم گالری
 
نمایشگاه هنرهای تجسمی و عکس هنرمندان ایرانی با آثاری از محمد احصایی، ناصر تقوایی، هانیبال الخاص، کامبیز درمبخش، ایرج شافعی و .. ۲۷ اردیبهشت تا ۱ خرداد در آرت تایم گالری برپا می‌شود.

به گزارش ایلنا، نمایش هنرهای تجسمی و عکس و..  هنرمندان ایرانی در روز جمعه ۲۷ اردیبهشت آغاز می‌شود و تا چهارشنبه ۱ خرداد ادامه خواهد یافت.

در این نمایشگاه مجموعه‌ای از عکس‌های ناصر تقوایی (فیلم‌ساز، عکاس و نویسندهٔ ایرانی و از پیشگامان «موج نوی سینمای ایران») و همچنین آثاری از سیدمحمد احصایی از پایه‌گذاران نقاشیخط در دورهٔ معاصر ایران، کامبیز درمبخش (طراح، کاریکاتوریست، گرافیست و دارنده نشان عالی «هنر برای صلح»،) آثار کلاژ پرویز نقیبیان (هنرمند پیشکسوت)، هانیبال الخاص (آغازگر طراحی فیگوراتیو در نقاشی نوگرا)، ایرج شافعی (هنرمند) و آثار نقاشی عبدی اسبقی، ناصر اویسی، محسن موسوی، بنفشه رحیمی، مهدی موحدی و نسرین تقوی به نمایش گذاشته می‌شود.

آرت تایم گالری با گردآوری آثار جمعی از هنرمندان معاصر، به امید ساختن پلی از دیدگاه دیروز و امروز، تا فردایی درخشان در عرصه هنر ایرانی، نمایشگاه هنرهای تجسمی و عکس را برپا می‌کند.

نمایشگاه گروهی این هنرمندان روز  جمعه ۲۷ اردیبهشت از ساعت ۱۶  در آرت تایم گالری به نشانی زعفرانیه، خیابان آصف، کوچه پرویز وهابی، پلاک ۱۴ افتتاح خواهد شد و تا چهارشنبه ۱ خرداد ادامه خواهد یافت.

این گالری پنجشنبه‌ها تعطیل است و ساعت بازدید ۱۱ تا ۱۸ خواهد بود.

برپایی نمایشگاه گروهی عکس و نقاشی در گالری ایده پارسی

جمعه ۲۷ اردیبهشت نمایشگاه گروهی نقاشی و عکس در گالری ایده پارسی افتتاح می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی گالری، نمایشگاه گروهی نقاشی و عکس در گالری ایده پارسی افتتاح می‌شود. در این نمایشگاه ۱۵ هنرمند آثار نقاشی و عکاسی خود را به نمایش می‌گذارند.

این نمایشگاه جمعه ۲۷ اردیبهشت ساعت ۱۶ الی ۲۰ افتتاح می‌شود و تا ۱ خرداد هر روز از ساعت ۱۷ الی ۲۰ در گالری ایده پارسی به نشانی خیابان شریعتی، خیابان دولت، کوچه الله وردی آذر، پلاک ۲۸ برپاست.

⁨مروری بر آثار امان الله طریقی در موزه هنرهای معاصر اصفهان

مروری بر آثار امان اله طریقی عکاس و نقاش دهه ۲۰ اصفهان در موزه هنرهای معاصر این شهر افتتاح شد. 

منتخبی از عکس های جدید عکاسخانه هالیوود را در ویترین هالیوود چهارباغ پس از چهار دهه آرشیو عکاسخانه هالیوود و نقاشی های عکاسباشی شهره شهر را در موزه هنرهای معاصر اصفهان به نمایش درآمد . 

زیست هنری امان الله طریقی در دهه ۲۰ چهارباغ را صاحب هالیوود کرد، جایی که تصویر سلبریتی های ایرانی، آوازخوانان و موسیقیدان های اصفهانی و پرتره‌های مردم در تاریخ هنــر به ثبت رسید. امان الله اما در کنــار عکاسی، نقاش برجسته‌ای هم بود. آوازه‌اش در محافل هنری آمریکا و در ردیف چهار هنرمند نقاش پرتره در جهان می‌پیچید .

گشایش: پنجشنبه، ۱۲ اردیبهشت ۹۸
ساعت: ۱۸/۳۰
ادامه نمایشگاه تا ۱۷ خرداد ۹۸ 
ساعت های بازدید: ۹ تا ۱۳ و ۱۶ تا ۲۰
جمعه ها: ۱۶ تا۲۰
موزه هنرهای معاصر اصفهان : اصفهان، اصفهان، خیابان استانداری، موزه هنرهای معاصر اصفهان
 
سیدمحمد مجتبی حسینی، معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در بازدید خود از نمایشگاه "افغانستان، فرهنگ و زندگی در رمضان" گفت: این نمایشگاه می‎تواند بستر فوق‌العاده‎ای برای همدلی‎ها و اشتراکات باشد.

به گزارش هنرآنلاین، در بازدید سیدمحمد مجتبی حسینی، معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با همراهی سید عباس سجادی مدیر عامل بنیاد آفرینش های هنری نیاوران محمدموسی اکبری و فاطمه اکبری هنرمندان عکاس افغانستانی توضیحاتی را در خصوص این نمایشگاه ارائه دادند.
نمایشگاه "افغانستان، فرهنگ و زندگی در رمضان" دربرگیرنده عکس‎های محمدموسی اکبری و فاطمه اکبری، از هنرمندان افغانستان، از ۲۰ تا ۳۱ اردیبهشت در گالری شماره ۲ فرهنگسرای نیاوران برپاست. علاقمندان می‎توانند جهت بازدید از این نمایشگاه همه روزه از ساعت ۱۶  تا ۲۲:۳۰  به فرهنگسرای نیاوران مراجعه کنند. 

«امید» و نمایش فرهنگ امروز ایرانیان در آلمان

 
«امید» نام نمایشگاه عکس آرش زندیه و شیرین عابدی، دو عکاس ایرانی الاصل آلمانی است که به تازگی در مرکز مطالعات فرهنگی گوتینگن افتتاح شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، آرش زندیه و شیرین عابدی هر دو در آلمان رشد کرده‌اند و در زمان بزرگسالی به صورت مستقل و برای شناخت سرزمین والدین خود به ایران سفر کرده‌اند. آنها در نمایشگاه امید، عکس‌هایی از مردم ایران و زندگی اجتماعی آنها را در معرض نمایش عمومی گذاشته‌اند.

آرش زندیه پس از تصادفی شدید و از دست دادن کارش به ایران سفر کرد. او انتظار داشت که در ایران با تروریست‌ها و مذهبیون متعصب مواجه شود، اما متوجه شد که اکثر مردم ایران بسیار صمیمانه برخورد می‌کنند. آنها با وجود مشکلات اقتصادی، بسیار مهمان نواز و پر از امید هستند. زندیه با مرور خاطرش گفت: «من شبی به روستایی نزدیک تهران سفر کرده بودم و زن پیری در آنجا مرا به خانه کاهگلی خود دعوت کرد. او سخاوتمندانه از من پذیرایی کرد و اجازه داد تا شب را در آنجا بمانم.»

شیرین عابدی، دیگر عکاس شرکت‌کننده در این نمایشگاه است. او گفت که در مدرسه همواره مجبور بوده تا درباره شرایط ایران توضیح دهد. این در حالی است که در آن زمان، خودش نیز اطلاعات چندانی درباره ایران نداشته است. عابدی در سن ۲۰ سالگی برای یکسال کار در آژانس خبری به ایران سفر کرد. او در ایران تجربه‌های جالبی به دست آورد. با وجود همه مشکلات موجود، او معتقد است که وجود رژیم جمهوری اسلامی برای ایران ضروری است. چرا که امنیت در ایران وجود دارد و این در حالی است که کشورهای همسایه ایران، چنین امنیتی ندارند.

نمایشگاه امید تا ۲۷ ژوئن سال جاری در مرکز مطالعات فرهنگی برای بازدید عمومی برپاست.

روابط عمومی انجمن عکاسان ایران
واژه‌های کلیدی:  گالری گردی, عکاسی, جمعه
تاریخ خبر: ۱۳۹۸/۰۲/۲۶