انجمن عکاسان ایران

National Iranian Photographers Society

گالری گردی عکاسی (‌جمعه ۹۷/۱۲/۱۰)‌


نمایشگاه های عکس به روایت هنر آنلاین

اُ : نمایشگاه عکس محمد رضایی کلانتری با نام "دریای مازندران" ۱۰ تا ۲۲ اسفند در گالری اُ به نشانی خیابان سنایی، خیابان شاهین (خدری)، پلاک ۱۸ ، طبقه اول برپاست.

آس: نمایشگاه گروهی نقاشی، حجم و عکس "۵۰۰ ، ۶۰۰ ، ۷۰۰ " ۱۰ اسفند تا ۱۶ فروردین  ۹۸  در گالری آس به نشانی شریعتی، بالاتر از پل رومی، جنب بانک پارسیان، پلاک  ۱۸۳۱ میزبان هنردوستان است.

افرند: نمایشگاه گروهی نقاشی، حجم و عکس ۱۰ تا ۲۰ اسفند در گالری افرند به نشانی بزرگراه جلال آل احمد، خیابان جهان‌آرا، خیابان ۱۹ ام (جلال حسینی)، بعد از تقاطع اشک‌شهر، پلاک ۴۸ برپاست.

ایده: نمایشگاه عکس گروهی "زنان بختیاری" ۱۰ تا ۱۵ اسفندماه در گالری ایده به نشانی میدان هفت تیر، خیابان قائم مقام، میدان شعاع، خیابان هجدهم، پلاک۲۶ میزبان هنردوستان است.

برگ: نمایشگاه گروهی نقاشی و عکس "باغ مدور خاطره" ۱۰ اسفند تا ۳۱ اردیبهشت ۹۸ در نگارخانه برگ به نشانی میدان هروی، خیابان وفامنش، خیابان جمالی شرقی، شماره ۱۲ ، عمارت عین الدوله برپاست.

تم: نمایشگاه گروهی عکس "قاب‌های سفید" ۱۰ تا ۱۷ اسفند در گالری تم برگزار می‌شود. این گالری در خیابان کریم‌خان زند، نجات‌الهی شمالی، کوچه زبرجد، پلاک ۱۰ قرار دارد.

خانه عکاسان جوان: نمایشگاه گروهی عکس "مسیر هنر" ۹ تا ۱۵  اسفندماه در گالری خانه عکاسان جوان به نشانی یوسف‌آباد، خیابان چهارم، پلاک ۳ ، طبقه دوم برپاست.

صا: نمایشگاه گروهی عکس "ویزور" ۱۰ تا ۱۷ اسفندماه در گالری صا به نشانی پاسداران، بوستان هشتم، پلاک ۱۳۴ ، طبقه همکف نگارخانه صا برپاست.

نجما: نمایشگاه گروهی نقاشی، حجم و عکس با گردآوری سارا بنماران ۱۰ تا ۱۵ اسفندماه در گالری نجما به نشانی بلوارمیرداماد، خیابان البرز، ابتدای خیابان تابان شرقی، شماره ۴۴ طبقه پنجم جنوبی برگزار می‌شود.

راه‌ابریشم میزبان نهمین دوره جایزه مستقل شید

نمایشگاه نهمین دوره جایزه عکس شید، دهم اسفندماه جاری در گالری راه‌ابریشم برگزار می‌شود.

به گزارش دبیرخانه شید، نمایشگاه جایزه مستقل عکاسی مستند ایران در نهمین دوره جایزه عکس شید دربر گیرنده‌ی پروژه‌های برگزیده‌ی نهمین «جایزه شید» و سومین «گرنت شید» است.

این نمایشگاه با نمایش آثاری از جاوید نیکپور، معصومه بهرامی، مژگان عطارهای تهرانی، امید شکری، عرفان دادخواه، آزاده بشارتی، مهدی پدرام‌خو، زهره صباغ‌نژادیزد، ثنا احمدی‌زاده،‌ نرجس نادری‌نژاد و هادی آزادبخت همراه است.

همچنین دو مجموعه از سومین گرنت شید نیز با آثاری از سجاد آورند و سیما چوبدارزاده در این نمایشگاه ارایه خواهد  شد.

آثار برگزیده نهمین دوره این جایزه مستقل توسط علی آقاربیع، جمشید حاتم، پیمان هوشمندزاده، غزاله هدایت، مهدی قاسمی، نیوشا توکلیان، مهدی وثوق‌نیا انتخاب شده‌اند. این هیات انتخاب، مسئولیت راهنمایی برگزیدگان را نیز به منظور تکمیل مجموعه‌هایشان در طول ماه‌های گذشته برعهده داشتند.

نمایشگاه جایزه عکس شید تا  ۲۳ اسفندماه جاری  از ساعت ۱۶  تا ۲۰ در گالری راه ابریشم واقع در بلوار کشاورز، بین خیابان قدس و وصال، ساختمان تکنوآجر، شماره ۲۱۰ طبقه چهارم برپاست.

گالری روزهای دوشنبه‌ها و تعطیلات رسمی تعطیل است.
 


نمایشگاه عکس تاریخی «تهران از نگاه یرماکوف»

نمایشگاه عکس تاریخی «تهران از نگاه یرماکوف» از روز سه‌شنبه ۷ اسفند ماه ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۶  در موزه عکسخانه شهر افتتاح می‌شود.
این نمایشگاه حاصل چند سال پژوهش  است که به کوشش احمد چایچی امیرخیز گردآوری شده و مجموعه‌ای از عکس‌های دیمیتری ایوانویچ یرماکوف از عکاسان برجسته قفقاز و روسیه در قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم میلادی است. در این نمایشگاه ۴۰ قطعه عکس ۱۶ در ۲۱ سانتی‌متر از این عکاس به نمایش گذاشته خواهد شد. این عکس‌ها بر اساس کاتالوگ‌های چاپ شده‌ از آثار یرماکوف و با محوریت شهر تهران برگزیده شده‌اند.
دیمیتری ایوانویچ یرماکوف (زاده ۱۸۴۶، درگذشت۱۹۱۶ میلادی) یک عکاس اهل کشور روسیه بود. محل عکاسخانه دائمی او در شهر تفلیس بوده است. در حال حاضر عکس‌های زیرنویس‌دار و بدون زیرنویس و نگاتیوهای یرماکوف درمجموعه‌های سرتاسر جهان پراکنده شده‌اند. وابستگی او به ارتش و دولت روسیه‌ی تزاری این اجازه را به او ‌داده است، به ایران و کشورهای مختلف دو قاره آسیا و اروپا مسافرت و عکاسی کند. عکس‌های گرفته شده به خصوص در شهر تهران در این مسافرت‌ها تنوع جالبی دارند.
علاقه‌مندان برای بازدید می‌توانند تا روز پنج‌شنبه ۲۹  فروردین ماه ۱۳۹۸ در روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۹  تا ۱۳  و ۱۴ تا ۱۷ و پنج شنبه از ساعت ۹  تا ۱۳ به موزه عکسخانه شهر واقع در میدان هفتم تیر، میدان بهارشیراز، بوستان بهارشیراز مراجعه کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۸۸۸۴۸۹۹۳ تماس بگیرند یا به نشانی اینترنتی موزهwww.iranphotomuseum.com    مراجعه کنند.


افتتاح «شیرین» شانزدهمین جشن تصویر سال و جشنواره فیلم تصویر
 

شانزدهمین جشن تصویر سال و جشنواره فیلم تصویر آغاز شد.
به گزارش دبیرخانه تصویر سال، از ساعت ۱۶ سوم اسفند۱۳۹۷ ، نمایشگاه بزرگ جشن تصویر سال که تمام گالری‌های خانه هنرمندان ایران را دربر گرفته است  با  ۹۱۱ قاب روی دیوار آغاز شد. 
جشن تصویر سال به رسم معمول هر سال با روشن شدن چراغ گالری‌ها آغاز شد؛ اما در مراسمی که در دو تالار شهناز و ناصری برگزار شد، جشنواره فیلم تصویر کلید خورد. 
دبیر جشن تصویر سال و جشنواره فیلم تصویر در آیین آغاز جشنواره فیلم تصویر در خانه هنرمندان ایران عنوان کرد: وقتی خستگی شانزده سال از تن به در می‌رود مراسم افتتاحیه‌ی آن هم، همچون همه‌ی دوره‌ها فارغ از تشریفات و تعارفات معمول و رسمی و ... باشد.

در گالری پاییز، واقع در راهروی شرقی طبقه‌ی همکف، عکس‌های خبری، ورزشی و مستنداجتماعی بخش جوانان زیر ۲۵ سال ارایه شده‌اند و گالری زمستان در راهروی غربی خانه، میزبان عکس‌های جوانان زیر ۲۵ سال در بخش نگاهی دیگر و هنر و هنرمندان است؛ تصاویر بخش آزاد هنر و هنرمندان هم در همین گالری روی دیوار رفته است.
اما در طبقه دوم خانه، گالری تابستان به منتخبی از رویدادها مهم سیاسی، اجتماعی و ورزشی ایران و جهان با عکس‌های بخش خبری و ورزشی سال اختصاص داده شده است.
به رسم همیشه نمایشگاه‌های جشن تصویر سال گالری ممیز به کاریکاتور و پوسترهای مدعوین و راه‌یافتگان بخش مسابقه جوانان زیر ۲۵ سال و آزاد دربر گرفته است.
همچنین دربخش گزیده کارتون و کاریکاتورهای مطبوعاتی سال ایران ۱۴۰ اثراز ۶۹  کاریکاتوریست ۱۳ رسانه فعال که همچون سه سال گذشته، به کوشش آروین گردآوری شده است، به‌صورت مالتی‌مدیا از طریق ویدئو پروژکشن روی دیوار است. 
تصاویر بخش مسابقه عکس «ایران ما» در پنجمین سال برگزاری که همچون چهار دوره گذشته با آهنگسازی اختصاصی فردین خلعت‌بری همراه است،  در کنار نمایش گزیده ای از کاریکاتور و کارتوهای مطبوعاتی در همین گالری از روز دوشنبه ششم اسفند  آماده‌ی تماشاست.
اما گالری میرمیران، با هشتاد قاب به «تصویر محرومیت» اختصاص داده شده و۲۷۵  قاب تصویرهای موبایلی بر دیوار گالری نامی آماده تماشاست.
«تصویر محرومیت» دربرگیرنده‌ی گزیده‌ای از چندین سفر گروهی عکاسان ایرانی به مناطق دورافتاده و محروم است. که با هدف ایجاد بستر حرفه‌ای برای ارتقاء دانش و تجربه عملی عکاسان در ارتباط مستقیم با شرایط زیستی و اقلیمی زندگی اقشار مختلف مردم ایران به‌ویژه در مناطق محروم طراحی و با همراهی و حمایت مالی و معنوی کمیته امداد از سال ۱۳۹۴  آغاز شده است.مدیریت گروه عکاسان  این پروژه در دومین سال برگزاری هم با «حیدر رضایی» بوده است.
تصاویر راه‌یافته در بخش مالتی مدیای شانزدهمین جشن تصویر سال نیز در دو نمایشگر مستقر در طبقه دوم در دو بخش آزاد و جوان نمایش داده می‌شوند.
پانزده مجموعه از پروژه‌های شانزدهمین جشن تصویر سال به‌صورت مالتی مدیا از روز دوشنبه ششم اسفند ماه ۱۳۹۷ در گالری نامی ارایه خواهند شد.
جشن تصویر سال و جشنواره فیلم تصویر تا ۲۴ اسفندماه۱۳۹۷  ادامه دارد. 
تماشای فیلم‌های جشنواره فیلم تصویر برای عموم آزاد و رایگان است.

 

روابط عمومی انجمن عکاسان ایران 

واژه‌های کلیدی:  گالری گردی, عکاسی, جمعه
تاریخ خبر: ۱۳۹۷/۱۲/۰۹