انجمن عکاسان ایران

National Iranian Photographers Society

عكس های برتر فتوواك ایران برگزیدگان مسابقه جهانی فتوواك معرفی شدند

عكس هاي برتر فتوواك (photowalk) امسال ايران كه 10 مهرماه گذشته برگزار شد، معرفي شدند.
 
فتوواك امسال در شهرهاي اصفهان، شیراز، تبریز، رشت، مشهد، کرمان، یزد، بندرعباس، کاشان و  اردبیل برگزار شد كه در پايان 16 عكس برتر فتوواك ايران معرفي شدند و برگزيدگان نهايي مسابقه جهاني توسط اسكات كلبي15 نوامبر(25آبان) در سايت فتوواك اعلام مي شود.

عكس هاي داریوش لرکی، اشکان قاسمی و شکیبا فرازمند (اصفهان)، خورشید کاروان و بهرنگ یزدان پناه(شيراز)، سپیده فرهنگ(تبريز)، فاطمه روشن، مهدیه غفوریان، سرشا غفوریان و باران توجهی(مشهد)، سید حسین حدائقی(رشت)، الهام افروتن(بندرعباس)، علي نفيسي(يزد)، قاسم گندمی(كاشان)، حسام باقری(كرمان) و بهزاد محمودی (اردبيل) در فتوواك ايران در سال جاري برتر شدند.

همچنين نمايشگاهي از آثار برتر فتوواك ايران از در نگارخانه سيتي سنتر اصفهان برگزار شده است كه تا 13 آبان ماهاين نمايشگاه ادامه دارد.
پارسا باقری، رامین رحمانی نژاد، فرزین ایزد دوست دار، عباس عاشوری، حمید صادقی، نوشین وفادار و فرشید دل آرامی، محمرضا آخوندی، کیومرث خوش صفت، محمد آقاجانی و ایمان آجدانی راهنمايي فتوواك در شهرهاي ايران را بر عهده داشتند.

Scott Kelby؛ عکاس و نویسنده معروفی است که تاکنون ویدیوهای آموزشی و کتاب‌های زیادی در مورد عکاسی و نرم‌افزارهای مدیریت و ویرایش عکس خصوصا محصولات شرکت‌های Adobe و Apple منتشر کرده است. او چند سالی است ابتکاری به خرج داده و  Worldwide Photo Walk  را مطرح و عملی ساخته است.

Photo Walk  مانند گردهمایی عکاسی خودمان است كه به طور خاص مسیری در شهر مشخص می‌شود و گروهی در آن مسیر از هر چه به دست‌شان می‌رسد عکاسی می‌کنند. 
Worldwide Photo Walk  در زمان خاص توسط گروههايي كه از طريق سايت worldwidephotowalk.com هماهنگ شده اند در سراسر جهان برگزار مي شود. بعد از اتمام PhotoWalk بهترین عکس گروه از سوی سرگروه انتخاب می‌شود. از سوی دیگر Scott از میان تمامی عکس‌ها ده عکس را به عنوان فینالیست و یک عکس را به عنوان برترین عکس انتخاب می‌کند.

 

مرجع: 

روابط عمومی انجمن عکاسان ایران 

به نقل از دبیرخانه رویداد فتوواک ایران 

واژه‌های کلیدی:  photo walk؛فتوواک ایران؛
تاریخ خبر: ۱۳۹۵/۰۸/۱۲