انجمن عکاسان ایران

National Iranian Photographers Society

از سری برنامه‌های دوشنبه‌های عکاسی

نشست «مقایسه‌ی آموزش عکاسی در ایران در نسبت با عکاسی جهان» در اصفهان برگزار شد

دومین برنامه‌ از سری نشست‌های «دوشنبه‌های عکاسی» در سال ۱۴۰۲ این بار در اصفهان برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی انجمن عکاسان ایران، روز چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ نشست «مقایسه‌ی آموزش عکاسی در ایران در نسبت با عکاسی جهان» در اصفهان برگزار شد.
این نشست از سری نشست‌های تخصصی عکاسی است که با هدف تمرکززدایی از برنامه‌های انجمن عکاسان ایران در تهران و برگزاری رویدادهای عکاسانه در سایر شهرهای ایران توسط انجمن عکاسان ایران برگزار می‌شود.
در این نشست که به میزبانی  و همراهی کانون عکس اصفهان در سالن اجتماعات دانشگاه جامع علمی کاربردی جامعه اسلامی کارگران اصفهان برگزار شد دکتر فرهاد فخریان به مقایسه‌ی آموزش عکاسی ایران در نسبت با عکاسی جهان پرداخت.
فخریان با انتقاد از سیستم آموزشی در دانشگاه‌های ایران، به کافی نبودن امکانات لازم و موجود در دانشگاه، سرفصل‌های غیرکاربردی، ایراد به الزامی بودن آموزش واحدهای مختلف درسی و محیا نبودن شرایط عکاسی در جامعه برای دانشجویان پرداخت.
فخریان با اشاره به این‌که تفاوتی محسوس در سرفصل‌های آموزشی، میان مقاطع مختلف تحصیلی در رشته‌ی عکاسی در ایران وجود ندارد تأکید کرد که در سیستم آموزشی دانشگاهی در کشور مالزی در مقطع دکتری حتی یک کلاس وجود ندارد و دانشجو باید با تلاش بسیار به مطالعه و کار تحقیقاتی و تهیه‌ی مقالات علمی پژوهشی بپردازد.
در بخشی دیگر از این نشست، فخریان به معرفی یکی از دانشگاه‌های کشور مالزی پرداخت و بخش‌های مختلف این دانشگاه را با ارائه‌ی توضیحاتی در خصوص نحوه‌ی پذیرش در این دانشگاه‌ها تشریح کرد.
موضوع پایان‌نامه‌ی دکتر فرهاد فخریان در مقطع دکتری در خارج از کشور بخشی دیگر از صحبت‌های این نشست بود. فخریان در این بخش به ارائه‌ی توضیحات مفصلی از نحوه‌ی شکل‌گیری تا ارائه‌ی نهایی پروژه‌ی پایان‌نامه خود پرداخت.
در پایان این نشست که با حضور قابل توجه هنرمندان، دانشجویان و علاقه‌مندان برگزار شد از آقای فخریان توسط انجمن عکاسان ایران، کانون عکس اصفهان و دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد جامع اسلامی کارگران اصفهان تقدیر شد.

 

 

 

 

 

 

 

 

واژه‌های کلیدی:  فرهاد فخریان, دوشنبه‌های عکاسی
تاریخ خبر: ۱۴۰۲/۰۲/۱۴