انجمن عکاسان ایران

National Iranian Photographers Society

تصویر جنگ بر دیوارهای نمایشگاه

از جنگ ویتنام گرفته تا مردم گرسنه روستاهای آفریقایی و خیابان‌های محروم لندن، «دون مک کولین» نیم قرن خشونت، رنج و محرومیت را به تصویر می‌کشد.

به گزارش ایسنا و به نقل رویترز، نمایشگاه «دون مک کولین» (عکاس جنگ و روزنامه‌نگار) تصاویری از غم مردم نزدیک و دور را به نمایش می‌گذارد.

این عکاس ۸۳ ساله درباره نمایشگاه خود که بیش از ۲۵۰ عکس سیاه و سفید را به نمایش می‌گذارد، می‌گوید: «‌نگاه کردن به تصاویری که دیگران تحمل دیدنش را ندارند، زندگی من به عنوان یک عکاس جنگ است.»

همدردی نقطه قوت آثار «مک کولین» است. با اینکه عکس‌های او اجساد آسیب دیده را نشان می‌دهد اما در عین حال خانواده‌های عزادار و یا کسانی که با وجود رنج‌ها همچنان سعی دارند با وقار زندگی کنند را به تصویر می‌کشد.

با اینکه بیشتر تصاویر مورد توجه قرار گرفته‌اش از کشورهایی همچون قبرس، لبنان، ویتنام، کامبوجیا و کنگو است اما این نمایشگاه چهره بسیاری از مردم محروم و نادیده گرفته شده بریتانیا را نیز به تصویر می‌کشد.

«مک کولین» در خانه‌ای فقیر در شمال لندن بزرگ شد و پدرش را در سنین کم از دست داد، تجربه‌ای که احتمالاً حس همدردی را در او نهادینه کرد.

خبرگزاری ایسنا
واژه‌های کلیدی:  دون مک کولین, جنگ, ویتنام, آفریقا,
تاریخ خبر: ۱۳۹۷/۱۱/۱۷