انجمن عکاسان ایران

National Iranian Photographers Society

گالری گردی عکاسی ( جمعه ۹۷/۱۱/۵)

نمایشگاه بین المللی عکاسی آبگینه

نمایشگاه بین المللی عکاسی آبگینه با آثاری از ۴۳ عکاس ایرانی و ۳۴ عکاس بین المللی روز جمعه پنجم بهمن ماه ۱۳۹۷ در نگارخانه ی گلستانه مشهد افتتاح می شود. آثار این نمایشگاه شامل ۹۰ عکس است که بصورت چاپ های سیاه و سفید و در قطع مربع از اعضای موسسه تحقیقات و مطالعات عکاسی آبگینه ارائه خواهد گردید.

این نمایشگاه توسط موسسه های بین المللی از جمله انجمن یورو فتو آرت رومانی (EFA) انجمن همکاران تصویر ( ICS) آمریکا، نمایندگی فدراسیون بین المللی هنر عکاسی در ایران (FIAP)  نگارخانه گلستانه و موسسه تحقیقات و مطالعات عکاسی آبگینه سازماندهی و از تاریخ پنجم لغایت یازدهم بهمن ماه در نگارخانه گلستانه واقع در مشهد، چهارراه بی سیم٬ خیابان جهاد٬ جهاد ۳ ،شماره ۱۹  به نمایش در خواهد آمد. در این نمایشگاه آثاری از عکاسان کشورهای هندوستان، آمریکا، رومانی، فرانسه، مالزی، چین، ایتالیا و چند کشور دیگر در کنار آثار عکاسان ایرانی به نمایش گذاشته خواهد شد. عکاسان صاحب اثر در این نمایشگاه عبارتند از:

صمد آریان/ الیاس ابراهیم نژاد/ مسعود احمد زاده/ ندا احمدی/ حامد اسدی/ بهزاد انصاری/ محبوبه باقری/ مهلا براتی/ مجید بندار مقدم/ ابراهیم بهرامی/ پروانه پاری/ نگار تقی زاده/ بابک جبارزاده/ الیاس جمشیدی/ هاشم جواد زاده/ محمدرضا چایفروش/ کاظم حسینی/ زکیه حسینی/ سید جلیل حسینی زهرایی/ علی خردمند/ ابراهیم زارع حسینی/ مجتبی رجایی/ اسحاق ریگی/ علی سامعی/ نسرین شاه محمدی/ روشنک شبانیان/ معین صالحی/ مینو صدیق/ ندا صیامی/ فرامرز عامل بردبار/ بیتا فاضل/ رسا قوام شهیدی/ معین کاظمی/ علی کریمی رستگار/ مژگان کنعانی/ حسین کیانی/ مهناز محمد زاده/ هما نجاریان/ قدیر وقاری/ مهدی وقاری/ شیدا یزدانی/  ابوالفتح یوسفی/ یارتا یونسی
Stefan Toth/Kok Hwa Koh/Tony Le Kim Thuan/ /Biswatosh Sengupta/ Pantea Teodor Radu/Mircea Octavian Boran/Tamal Goswami/Goutam kumar Sen/Ovi D. Pop/Abhoy Nath Ganguly/Flavian Savescu/Kusmi Majumdar/Saurav Sarkar/ Najla Angawi/Razvan Baleanu/Nelu Scripciuc/Asit Kumar Ray/Kaushik Majumder/Madhu Sarkar/Himadri Sekhar Dutta/Abhijit Ghosh/Samitesh Bhattacherjee/ M.w. Bartolini/Abira Roy/Bhaskar Bhattacherjee/Subhodip Chatterjee/ Shenghua Xupi/Partha Kumar Palit/Shaswati Palit/Malay Basu/Adela Lia Rusu/Rumela De/Debasish Gayen/Mrinal Bandyopadhyay


نمایشگاه های عکاسی آخر هفته به روایت هنر آنلاین

 

ای جی: نمایشگاه عکس علی زنجانی با نام "آرایش نظامی" ۵ تا ۱۱بهمن در گالری Ag واقع در خیابان کریم‌خان، خیابان عضدی جنوبی، پلاک ۴۳ برپا است.

تم: نمایشگاه عکس "درباره نگریستن" با آثاری از زهرا پایدار و نگار زنده‌دل ۵ تا ۱۱بهمن در گالری تم برگزار می‌شود. این گالری در خیابان کریم‌خان زند، نجات‌الهی شمالی، کوچه زبرجد، پلاک ۱۰  قرار دارد.

خانه عکاسان جوان: نمایشگاه "آرت لاین ۲" با آثار گروهی از هنرمندان تجسمی ۴ تا ۱۰ بهمن در خانه عکاسان جوان برگزار می‌شود. این گالری در نشانی یوسف‌آباد، خیابان چهارم، پلاک ۳ ، طبقه دوم قرار دارد.

زرنا: نمایشگاه گروهی طراحی، نقاشی، عکاسی و حجم ۵ تا ۱۵ بهمن‌ماه در گالری زرنا به نشانی خیابان شهرآرا، خیابان ۱۳ ، پلاک ۱۲، طبقه دوم برگزار می‌شود.

آتبین: نمایشگاه عکسهای حمید جبلی با نام "ماسوله ۶۷ " تا ۹  بهمن در گالری آتبین برپاست. این گالری در خیابان ولی عصر، قبل از چهارراه پارک وی، کوچه خاکزاد، پلاک ۴۲ قرار دارد.

اعتماد باغ نگارستان: نمایشگاه گروهی عکس "تجربه هایی در منفی سه" تا ۲۳ بهمن در گالری اعتماد باغ نگارستان به نشانی میدان بهارستان، خیابان دانشرا، باغ نگارستان به نمایش درمی‌آید.

پروژه‌های آران: نمایشگاه عکس کیارنگ علایی با نام " وضعیت چهارم" تا ۱۹ بهمن ماه در گالری پروژه های آران برپاست. علاقه‌مندان می‌توانند به نشانی خیابان نوفل‌لوشاتو، کوچه لولاگر،پلاک ۵ ، ورودی حیاط مراجعه کنند.

نگاه: نمایشگاه گروهی عکس با نام "دم" تا ۱۰ بهمن ماه در گالری نگاه برپاست. این گالری در خیابان مطهری، خیابان جم (فجر)، خیابان غفاری، شماره ۶۴۴ واقع شده است.


افتتاح نمایشگاه عکس‌های پرویز جاهد در خانه هنرمندان ایران

 

نمایشگاه عکس‌های «پرویز جاهد» درگالری زمستان خانه هنرمندان ایران افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، نمایشگاه عکس‌های پرویز جاهد با عنوان «وقتی شهری می‌خوابد» با حضور خسرو معصومی، سیف‌الله صمدیان و امیر پوریا در گالری زمستان خانه هنرمندان ایران افتتاح شد.

پرویز جاهد درباره این نمایشگاه گفت: از زمانی که به خاطر دارم دلبسته سینما به ویژه سینمای نوآر و به تبع آن فضای شهری بودم. از سال ۲۰۰۰ که از ایران مهاجرت کردم، به شهرهای مختلفی سفرکردم و در تمام این سفرها متاثر از سینمای نوآر از شهرها در شب عکاسی کردم که دربرگیرنده مجموعه متعدد و متنوعی است.

وی افزود: در این نمایشگاه ۴۰ عکس از شهرهایی چون پاریس، لندن، پراگ، استامبول و چند شهر دیگر در شب را در معرض دید مخاطبان گذاشته‌ام. مجموعه عکس‌های متعددی دیگری دارم که در آینده قصد دارم این مجموعه‌ها را نیز به مرور به نمایش بگذارم. همچنین قصد دارم کتاب عکس‌هایم را نیز منتشر کنم.

پرویز جاهد متولد ۱۳۴۰ منتقد سینما و کارگردان است، وی فارغ‌التحصیل رشتهٔ مطالعات فیلم در دانشگاه وست‌مینستر لندن و فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد سینما از دانشکده سینما و تئاتر تهران است.

نمایشگاه عکس‌های پرویز جاهد تا ۸ بهمن در گالری زمستان خانه هنرمندان ایران برپا خواهد بود.

نمایشگاه عکس "نگاه به آینده" در خانه هنرمندان

با پایان داوری آثار نخستین دوره جشنواره عکس "نگاه به آینده" توسط محمود کلاری، حمید جبلی و مهدی آشنا، آثار منتخب این جشنواره همزمان با مراسم اهدای جوایز برگزیدگان، به نمایش در خواهند آمد. 

به گزارش هنرآنلاین، نخستین دوره جشنواره عکس "نگاه به آینده" که از آبان ماه تا آذرماه ۱۳۹۷ توسط بانک آینده و با هدف تشویق عکاسان و هنرمندان ایران به ثبت دیدگاه‌هایشان نسبت به موضوع "آینده" در قالب عکس برگزارشد، پذیرای آثار ۱۲۶۷ هنرمند عکاس از سراسر ایران بود.

از میان۴۹۸۳ اثر رسیده به دبیرخانه جشنواره عکس "نگاه به آینده"،  ۲۳۵۸  اثر به مرحله داوری راه پیدا کردند که پس از برگزاری ۳ جلسه داوری و بیش از ۲۵ ساعت ارزیابی آثار، ۹۵ اثر از ۶۲ عکاس به نمایشگاه عکس "نگاه به آینده" راه یافتند.

تمامی آثار راه یافته به نمایشگاه، مبلغ ۱ میلیون ریال به عنوان حق‌التصویر دریافت خواهند نمود و کتاب جشنواره نیز به تمامی راه یافتگان اهدا می‌شود.

انتخاب آثار برگزیده از میان ۹۵  اثر راه یافته به نمایشگاه صورت گرفته که همزمان با مراسم افتتاح نمایشگاه عکس "نگاه به آینده" معرفی می‌شوند.

مراسم افتتاح نمایشگاه عکس "نگاه به آینده" با حضور هنرمندان، عکاسان و منتخبین این جشنواره، روز دوشنبه یکم بهمن ماه ۱۳۹۷  ساعت ۵ عصر در خانه هنرمندان ایران برگزار خواهد شد.

اسامی منتخبین جشنواره عکس نگاه به آینده، در سایت جشنواره به آدرس www.ba-festival.com  قابل مشاهده است.

نمایشگاه عکس «وضعیت چهارم» کیارنگ علائی در پروژه‎های آران

نمایشگاه عکس «وضعیت چهارم» کیارنگ علائی همزمان با ارائه کتاب مجموعه، جمعه ۲۸ دی ماه ۱۳۹۷ در پروژه‌های آران افتتاح می‎شود.

وضعیت چهارم درباره «گیلانی» متفاوت است. درباره مردمی که در انزوا زندگی می‌کنند. در ارتفاعات کوهستانی و در کنار جنگل‌های باستانی. آن‌ها با گوشه نشینی برای خود سرنوشتی را رقم زده‌اند که سخت است و با مهاجرت جوانان، اغلب تنها و خلوت است.

گشت زنی‌های کیارنگ علائی در این بخش از کرانه دریای خزر که به سبزینگی و طبیعت جادوئی‌اش معروف است، با عکس‌های سیاه و سفید ثبت می‌شود؛ در دل زمستان و غرق در برف و مه. سرزمینی حاصلخیز که با رفتار و منش مردمانش منکوب شده، یک بن بست و یا آهی عمیق. قصه پر غصه آرزوها و امیال از دست رفته و بقا در وضعیتی متفاوت؛ در بعدی دیگر، بعدی که سیال و خمار است و مکانی که نمایانگر رفتار جمعی مردمانش است.

با پیروی از بهترین رسم‌های رایج در عکاسی مستند و همزمان با ارائه تعبیرهایی از ساده‌ترین واقعیت‎های زندگی – و شاید در جایی در پس رنگین کمانی – هنرمند فضائی خیالی را شکل می‌دهد. جایی که به سادگی می‌تواند قلمرو جادو باشد، مکانی که در آن مرزهای مغشوش آرزوها و امیال با سماجت، باقی هستند. در نبود افقی باز و در ناامیدی، واقعیت دیگری شکل می‌گیرد، که هنرمند به بهترین وجه بیانش می‌کند:

برای من گیلان یک شگفتی بزرگ نیست، صبری عمیق است. صبری برای به بار نشستن. صبری به اندازه توم بیجار گرفتن، صبری برای تیمارداری توم ها، صبری به اندازه نشستن روناس و نمک به جان ماهی سفید و شور کردن آن. صبری به ظرافت تخم‌های ابریشمی که زنان گیلانی، آن‌ها را در کاغذی می‌ریزند و زیر لباس خود در مجاورت پوست بدنشان می‌گذارند تا به گرمای پوست، کم کم شکفته شود و کرم ابریشم متولد شود. صبری بدون حرف برای مردهایی که از رودخانه‌ای بی ماهی، انتظار ماهی گرفتن دارند و کماکان با قلابی در آب، همان جا ایستاده‌اند.

گشایش: ۲۸ دی ماه ۱۳۹۷، ساعات ۱۶ تا ۲۰
بازدید: تا ۱۹ بهمن ماه ۱۳۹۷، همه روزه به جز روزهای شنبه، بین ساعات ۱۳ تا ۱۹
پروژه‌های آران: خیابان نوفل لوشاتو کوچه لولاگر پلاک ۵ – ۶۶۷۰۲۲۳۳

 

روابط عمومی انجمن عکاسان ایران 

واژه‌های کلیدی:  گالری گردی , جمعه , عکاسی
تاریخ خبر: ۱۳۹۷/۱۱/۰۴