انجمن عکاسان ایران

National Iranian Photographers Society

عکس‌های سلفی خود با موزه‌ها را به اشتراک بگذارید

سلفی مدیر کل موزه ملی ایران با آثار موزه ملی ایران.

 

عکس‌های سلفی خود با موزه‌ها را با هشتگ «#روز_سلفی_موزه» به مناسبت روز جهانی «سلفی با موزه» به اشتراک بگذارید.

به گزارش ایسنا، ۱۶ ژانویه  ۲۰۱۷ (۲۶ دی ۱۳۹۵)، «مار دیکسون» - فعال موزه‌ای - پس از بازدید از چند موزه  همراه با دختران خود، به فکر استفاده از سلفی برای ثبت خاطرات خانوادگی‌شان در موزه‌ها افتاد، بنابراین کمپینی را با هشتگ «#سلفی_در_موزه‌ها» راه اندازی کرد.

و اکنون درصد زیادی از موزه‌های جهان در فضای مجازی مانند توئیتر و اینستاگرام در این کمپین شرکت می‌کنند. این کمپین بخشی از یک پدیده‌ی فرهنگی است که ان را مدیون فرهنگ اینترنتی است.

 

موزه ملی ایران نیز با انتشار فراخوانی بعد از گرفتن عکس سلفی رئیس موزه و همکارانش در موزه مادر ایران، علاوه بر حمایت از این حرکت جمعی، از مخاطبان موزه‌ای خود خواست تا با گرفتن سلفی  بدون مونوپاد در موزه یک روز خاطره‌انگیزه ثبت کنند.

لوگوی معرفی شده بین‌المللی در صفحه‌های مجازی

همچنین صفحه اینستاگرامی «فرهنگ موزه» نیز با برگزاری مسابقه بزرگ «روز سلفی در موزه ایران» از بازدیدکنندگان موزه‌ها درخواست کرده تا عکس‌هایی که به صورت سلفی کمتر از یک سال پیش در موزه‌ها گرفته‌اند را با این هشتگ‌ها به اشتراک بگذارند.

«#روز_سلفی_موزه» و «#museum_selfie_day» به اشتراک بگذارند. همچنین مهلت ارسال تصاویر تا ساعت ۱۲ شب روز جمعه ۲۸ دی ماه اعلام شده است.

همچنین در برخی سایت‌های خارجی نیز علت نامگذاری ۱۶ ژانویه به روز «سلفی با موزه» این طور اعلام شده است.

 چند سال قبل برای نخستین بار دو هنرمند امریکایی در موزه‌ی لور با گرفتن عکس سلفی خود درا ین موزه، ان را به اشتراک گذاشتند و این روز به عنوان «روزی برای به اشتراک گذاشتن عکس‌های سلفی با هشتگ سلفی با موزه» معرفی شد.

خبرگزاری ایسنا
واژه‌های کلیدی:  موزه, سلفی ,
تاریخ خبر: ۱۳۹۷/۱۰/۲۷