انجمن عکاسان ایران

National Iranian Photographers Society

اعلام فراخوان پنجمین جشنواره بین‎المللی عکس «سلامت روان»

فراخوان پنجمین جشنواره بین‎المللی عکس سلامت روان در دو بخش با موضوع آزاد و موضوع «سلامت روان» منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی جشنواره بین‎المللی عکس «سلامت روان»، جشنواره «سلامت روان» با ایجاد بستری جهت هم افزایی و هم فکری از منظر دیدگاه های متنوع فرهنگی قصد دارد با افزایش آگاهی عمومی در زمینه سلامت روان و حساس کردن جامعه  موجب ارتقای سطح سواد سلامت روانی اجتماعی افراد و افزایش شاخص های سلامت روان شود.

عکاسان و هنرمندان می توانند تا ۵ دی ماه ۱۳۹۷ آثار خود را برای حضور در این رویداد به پایگاه اینترنتی جشنواره به نشانی www.mentalhealthexhibition.ir ارسال کنند.

این جشنواره مجموعا ۸۵۰۰ یورو جوایز نقدی دارد و در چهارمین دوره این جشنواره که سال گذشته برگزار شد ۱۶ هزار عکس از ۷۵ کشور دنیا ارسال و در معرض داوری قرار گرفت.

به رسمیت در آوردن سلامت روان در گرو افزایش سواد سلامت روان است تا از این طریق بر اختلالات و بیماری های روانپزشکی فائق آمده و راه را بر درمان به موقع بیماران باز و اقدامات پیشگیرانه نیز تقویت شود. از این رو هنر عکاسی از جمله ابزارهایی است که با بهره گیری از اشکال متنوع، می تواند کارکردی دو گانه از حیث نمایش هنری و بسترسازی فرهنگی پیرامون موضوعات مرتبط با سلامت روان داشته باشد و این نگاه جدید قادر است با آمیختن تکنیک های هنر عکاسی و مضامین روانشناختی از راه ایجاد همدلی و هم حسی باعث شکل گیری ارتباط بین اثر هنری و مخاطب شود و پالایش روانی جامعه را فراهم کند.

پنجمین دوره جشنواره بین‌المللی عکس سلامت روان به دبیری محمدرضا صائینی با هدف افزایش آگاهی سلامت روان جامعه با استفاده از هنر عکاسان ایران و جهان و به منظور بازآفرینی و ارائه موثر موضوعات روان‌شناختی، توسط دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زنجان، با حمایت دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد و با همکاری کلوپ عکس فوکوس، نمایندگی فدراسیون بین‌المللی هنرعکاسی (فیاپ) در ایران و با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می شود.

خبرگزاری مهر
واژه‌های کلیدی:  سلامت
تاریخ خبر: ۱۳۹۷/۰۸/۲۲