انجمن عکاسان ایران

National Iranian Photographers Society

رقابت عکاسان برای ثبت زیبایی‌های زعفران

دبیر چهارمین جشنواره ملی عکس زعفران گفت: آبان‌ماه، فصل برداشت زعفران در زمین‌های کشاورزی تربت‌حیدریه و زاوه است و هر ساله در این ماه، عکاسان این زیبایی طبیعت را به تصویر می‌کشند.

سلیمان گلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا- منطقه خراسان، عنوان کرد: در سال جاری نیز همچون سال‌های گذشته تربت حیدریه و زاوه به عنوان دو شهرستان زعفران‌خیز در جنوب استان خراسان رضوی، میزبان عکاسان از سراسر کشور در مزارع زعفران هستند.

وی با اشاره به ارسال ۴۰۰ قطعه عکس به جشنواره ملی عکس زعفران افزود: از میان عکس‌های ارسالی، حدود ۱۰۰ نفر از عکاسان پذیرفته شدند و از ۱۸ آبان‌ به طور رسمی کار عکاسی در مزارع زعفران را آغاز کرده و رقابت میان این هنرمندان تا ۲۲ آبان‌ماه ادامه خواهد داشت.

وی گفت: عکاسان با موضوعات زعفران، برداشت فرآوری و بسته بندی؛ زعفران، داروی گیاهی هزاره سوم؛ زعفران، عامل شادی و نشاط؛ زعفران، غذاها نوشیدنی‌ها و محصولات جانبی؛ زعفران، گل سلامتی؛ زعفرانِ ایرانی در عرصه جهانی؛ زعفران، عامل اشتغال و توسعه ارزش‌های اقتصادی و فرهنگی روستا؛ زعفران، بهداشت و افزایش بازده تولید؛ زعفران در هنرهای اصیل ایرانی و اسلامی؛ زعفرانِ صنعتی؛ زعفران یک تجارت عادلانه؛ زعفران و مزارع ارگانیک آرمانی با یکدیگر رقابت می‌کنند.

گلی بیان کرد: یکی از امتیازهای امسال برای عکاسان، باز بودن وسعت موضوع عکاسی است تا از هر موضوع مرتبط با زعفران، عکاسی کنند. شرکت‌کنندگان در بخش اصلی یا حضوری تنها با دوربین‌های دیجیتال و از مزارع مورد نظر جشنواره مجاز به تهیه تصویر می‌باشند اما در بخش جنبی یا غیرحضوری می‌توانند با هر نوع دوربین و حتی تلفن همراه از مزارع شهر و استان خود عکس تهیه و ارسال کنند.

وی اظهار کرد: از مجموع عکس‌های گرفته شده در مزارع زعفران تربت حیدریه و زاوه تعداد ۱۰۰ قطعه عکس به نمایشگاه راه پیدا خواهند کرد که از این تعداد ۱۰ عکس در بخش‌های مختلف از سوی هیات داوران برگزیده می‌شود.

دبیر چهارمین جشنواره ملی عکس زعفران گفت: سال گذشته بیش از ۱۰ نمایشگاه در سطح کشور و از آثار عکاسان شرکت‌کننده در جشنواره‌های پیشین برگزار شد و امسال نیز از آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره علاوه بر انتشار از طریق سایت‌ها و خبرگزاری‌های مختلف، در سراسر کشور و در صورت فراهم شدن زمینه‌های لازم در خارج از کشور نیز تعدادی نمایشگاه عکس برگزار خواهد شد.

خبرگزاری ایسنا
واژه‌های کلیدی:  زعفران, تربت حیدریه, زاوه, سلیمان گلی
تاریخ خبر: ۱۳۹۷/۰۸/۲۰