انجمن عکاسان ایران

National Iranian Photographers Society

عاشقانه‌های آسمان در پاریس

مجموعه عکس‌های عکاس خبرگزاری ایسنا در اصفهان با نام" گاهی عاشقانه به آسمان نگاه کن" در پاریس به نمایش در می‌آید.

داریوش فردی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، در خصوص برگزاری نمایشگاهی در فرانسه اظهار کرد: پس از برگزاری پنجمین نمایشگاه انفرادی "گاهی عاشقانه به آسمان نگاه کن" در تابستان سال ۱۳۹۶ در خانه هنرمندان ایران در تهران با موضوع بناهای تاریخی و میراث فرهنگی ایران به خصوص اصفهان که با نگاهی نو و زاویه جدید عکاسی شده بود مورد استقبال رایزن فرهنگی ایران در فرانسه قرار گرفت. 

وی با اشاره به اینکه رایزن فرهنگی ایران در سفارت فرانسه پس از بازدید از این مجموعه تصاویر مقرر کرد که نمایشگاهی در پاریس با همین عنوان برگزار شود، افزود: تعداد عکس‌های ارسالی ۳۵ عدد است.  موضوع این نمایشگاه بناهای تاریخی و میراث فرهنگی ایران است و هدف از برگزاری آن آشنایی مردمان کشورهای دیگر با میراث فرهنگی و تاریخ غنی کشور ایران است. با توجه به سابقه خوب مردم فرانسه به خصوص پاریس در برقراری ارتباط از طریق هنر، انتظار استقبال خوبی از این نمایشگاه را دارم . این نمایشگاه به صورت انفرادی بوده و تاریخ برگزاری آن از ۹  نوامبر الی ۲۲ نوامبر ۲۰۱۸ ( ۱۸ آبانماه تا ۱ آذر ۱۳۹۷ ) است.

این هنرمند عکاسی ادامه داد: کاخ عالی قاپو.چهلستون.مسجد حکیم. مسجد جامع عباسی، مسجد جامع عتیق ، مسجد شیخ لطف الله، مسجد علی،کاخ هشت بهشت، امیر چخماق یزد، باغ دولت آباد یزد، خانه تاریخی عباسی‌های کاشان از جمله مکان‌هایی هستند که از آنها عکاسی شده است.

فردی‌پور تصریح کرد: مجموعه "گاهی عاشقانه به آسمان نگاه کن" آثر ۳۰۰  عکس است و انتخاب ۳۵ عکس از میان این تعداد سه سال به طول انجامید که این تعداد برای نمایشگاه پاریس انتخاب شده و مجموعه بعدی نیز در همین محل و در سال ۲۰۱۹ با موضوع مستند اجتماعی برگزار می شود.

خبرگزاری ایسنا
واژه‌های کلیدی:  داریوش فردی پور, اصفهان, عاشقانه , آسمان
تاریخ خبر: ۱۳۹۷/۰۸/۱۹