انجمن عکاسان ایران

National Iranian Photographers Society

فراخوان جشنواره عکس گردشگری قزوین

گردشگری به معنای عزیمت از یک مبدأ به یک مقصد برای سیاحت یا تجارت است و مفهوم آن، فرآیندهای مبادله‌ی فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی را نیز در بر می‌گیرد. این صنعت یکی از پویاترین فعالیت‌های اقتصادی عصر حاضر است که دارای برجسته‌ترین و کارآمدترین کارکردهای اقتصادی‌ست، به طوری که دست‌آوردهای فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی بسیاری را برای پیشگامان آن به ارمغان آورده و در توسعه‌ی پایدار محلی و منطقه‌ای نقش مهمی ایفا می‌کند.

قزوين از قديمي‌ترين حوزه‌هاي تمدني ايران است كه بـر اسـاس يافتـه‌هـاي باسـتان‌شناسـان، سـابقه‌ی سكونت در آن به ۱۰ هزار سال مي‌رسد. این استان با ثبت ملی بيش از یک‌هزار و سیصد اثر تـاريخي و فرهنگی، به لحاظ کمّی رتبه‌ی ممتازی در كشور دارد كـه در زمينـه‌هـاي تـاريخي، فرهنگي و طبیعی داراي اهميت بسیاری است. قزوین دارای سرمایه­های گردشگری و جاذبه‌هایی هم‌چون آثار و ابنیه تاریخی، اماکن مذهبی، هنر و صنایع دستی، آئین و رسوم محلی، جاذبه­های طبیعی و چشم­اندازهای زیبا بوده که می‌توانند از مهم‌ترین عوامل جذب گردشگر محسوب شوند.

سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین به مناسبت «روز قزوین» و با هدف معرفی و به تصویر کشیدن جاذبه‌ها و ظرفیت‌های گردشگری شهر قزوین و در راستای ارتقاء و گسترش صنعت گردشگری، اقدام به برگزاری «جشنواره عکس گردشگری قزوین» می‌نماید.

 

موضوعات جشنواره:


ابنیه تاریخی شامل: مساجد، امام‌زاده‌ها و بقاع متبرکه، عمارت‌ها، بازارها، آب انبارها، قلعه‌ها، آرامگاه‌ها، برج‌ها، گرمابه‌ها، کاروان‌سراها، موزه‌ها، خانه‌های تاریخی، دروازه‌ها، کلیساها، مدارس تاریخی و مذهبی، بافت تاریخی شهر
جاذبه‌های طبیعی
صنایع دستی و هنرهای سنتی
آئین و رسوم محلی
 

گاهشمار:

پایان مهلت ارسال آثار:  بیستم مرداد ۹۷ (تمدید نخواهد شد)

انتخاب و داوری: اواخر مرداد۹۷

اختتامیه جشنواره، اعلام اسامی برگزیدگان، اهداء جوایز و گشایش نمایشگاه: شهریور۹۷ 
 

 
برگزیده اول: تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به مبلغ پانزده میلیون ریال

برگزیده دوم: تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به مبلغ دوازده میلیون ریال

برگزیده سوم: تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به مبلغ ده میلیون ریال

سه برگزیده شایسته تقدیر به صورت مجزا، لوح سپاس و جایزه نقدی به مبلغ پنج میلیون ریال تقدیم خواهد شد.
 

هیئت داوران:

افشین بختیار ، حسین رحمانی ، خلیل امامی

برای مشاهده مقررات شرکت در جشنواره لطفا کلیک کنید . 

با عنایت به زیبایی آثار تاریخی، فرهنگی و طبیعی شهر قزوین و لزوم ثبت تصاویر بسیار زیبا از آن‌ها، دبیرخانه جشنواره انتظار دارد عکاسان محترم شرکت‌کننده با توجه به «استانداردهای زیباشناختی تصویر» شامل کادربندی، ترکیب‌بندی و رنگ صحیح و هم‌چنین پردازش حرفه‌ای تصویر، اقدام به تهیه یا انتخاب عکس جهت شرکت در جشنواره نمایند و هم‌چنین نسبت به آثار و جاذبه‌هایی هم‌چون مجموعه تاریخی و فرهنگی سعدالسلطنه، موزه مردم‌شناسی قجر، دهکده طبیعت، بوستان باراجین، باغستان سنتی و «منطقه تفریحی، ورزشی و رفاهی کامان و زرشک» اهتمام ویژه داشته باشند.

براي کسب راهنمايي و اطلاعات بيشتر مي‌توانيد با شماره تلفن‌  ۰۹۹۰۰۴۰۸۹۳۱  تماس بگيريد.

 

روابط عمومی جشنواره عکس گردشگری  قزوین 

واژه‌های کلیدی:  قزوین, گردشگری , افشین بختیار
تاریخ خبر: ۱۳۹۷/۰۴/۱۹