انجمن عکاسان ایران

National Iranian Photographers Society

تقدیر از اسماعیل عباسی در مراسم اهدای نشان عکس

مراسم اهدای نشان عکس سال مطبوعاتی ۲۳ اردیبهشت‌ماه در خانه هنرمندان برگزار خواهد شد و همزمان با برگزاری این مراسم از اسماعیل عباسی (عکاس و مدرس عکاسی پیشکسوت) تقدیر می‌شود.

به گزارش ایلنا، همزمان با برگزاری دومین مراسم اهدای نشان عکس سال مطبوعاتی ایران، در بخش تقدیر ویژه از اسماعیل عباسی به پاس تلاش ارزشمند و مستمر ایشان در زمینه تدریس، پژوهش، ترجمه و تالیف در زمینه عکاسی تقدیر به عمل خواهد آمد.

کیمته‌ای ویژه متشکل از از جمعی از عکاسان پیشکسوت و شناخته شده شامل محمد صیاد، سیدعباس میرهاشمی، محسن شاندیز، محمد نوروزی و فرهاد سلیمانی انتخاب عکاسان را برای تقدیر در این بخش به عهده داشته‌اند.

اسماعیل عباسی عکاس و مدرس عکاسی پیشکسوت متولد ۱۶ مهر ۱۳۲۶ ، تبریز است. او دانش آموخته رشته مترجمی زبان انگلیسی از دانشکده ادبیات دانشگاه تهران (۱۳۴۸)، رشته حقوق و علوم سیاسی از دانشگاه تهران (۱۳۵۵) است و دوره‌های تخصصی لوور کمبریج  (۱۹۷۴  =۱۳۵۳)، دوره نشر (یونسکو، ژاپن، ۱۹۷۷= ۱۳۳۶)، دوره ویرایش و انتشارات (دانش نو، تهران، ۱۳۵۷) و دوره نشر کتاب (هند، ۱۳۷۹= ۱۳۵۸) است.

عباسی در طی سال‌ها فعالیت حرفه‌ای‌اش به عنوان مترجم، نویسنده، مدرس دانشگاه و داور جشنواره‌های متعدد عکس شناخته شده است و عضویت در انجمن‌های صنفی عکاسان مطبوعات، کارگروه واژه گزینی عکاسی فرهنگستان زبان و ادب فارسی، هیئت امنای موزه عکسخانه شهر، هیئت موسس و مدیر مسئول انجمن عکاسی ایرانشهر، هیئت مؤسس و هیئت مدیره و عضو دائم انجمن عکاسان ایران و عضو افتخاری انجمن عکاسان تبلیغاتی و صنعتی ایران را در کارنامه دارد و سردبیری نشریات مختلف رشته عکاسی را بر عهده داشته است.

خبرگزاری ایلنا
واژه‌های کلیدی:  اسماعیل عباسی, پیشکسوت,
تاریخ خبر: ۱۳۹۷/۰۲/۲۲