انجمن عکاسان ایران

National Iranian Photographers Society

گالری گردی عکاسی ( جمعه ۹۶/۱۲/۲۵)‌

نمایش "همزاد" هنرمندان در یک نمایشگاه گروهی

نمایشگاه گروهی "همزاد" در فرهنگسرای شفق برپاست.

سرویس تجسمی هنرآنلاین: نمایشگاه گروهی با عنوان "همزاد" در فرهنگسرای شفق برپاست. محمد امینی کیوریتور این نمایشگاه در گفت و گو با هنرآنلاین گفت: در این مجموعه سعی شده که آثار انتخابی از مدیای نقاشی، عکاسی و تصویرسازی از لحاظ تکنیک و شیوه اجرا در بالاترین سطح قرار گرفته باشند تا شاهد برپایی نمایشگاه خوبی باشیم که برآورد مثبتی برای مخاطبان عمومی و تخصصی هنر داشته باشد.

امینی افزود: در این مجموعه آثاری از ۲۸ هنرمند در شاخه‌های نقاشی، عکاسی و تصویرسازی به نمایش درآمده است که سعی شده از تعداد آثاری که هنرمندان برای فراخوان این نمایشگاه ارسال کردند، بهترین اثر انتخاب و به نمایش گذاشته شود.

گردآورنده این مجموعه افزود: در این نمایشگاه بیشتر به دو سبک مدرن و رئال پرداخته شده است. در آثار مدرن هنرمند خود را به خطوط و اشکال ثابت و واقعی محدود نمی‌کند و هرآنچه در نظر زیبا و خلاقانه است را ترسیم می‌کند، برخلاف آن که در سبک رئال هنرمند نگاه واقعی به اطراف خود دارد و در آثارش نمود عینی واقعیت را ترسیم می‌کند. تقابل این دو سبک مخاطب را به تلاش وا می‌دارد تا در ذهن خود معنای پنهان موجود در این دو را پیدا کرده و خط و ربط‌های بصری که به آن دست پیدا می‌کند را با یکدیگر مرتبط و هماهنگ سازد.

 امینی درباره عنوان این نمایشگاه گفت: همزاد، همراه همه انسان‌ها هست، ولی برای هنرمندان نمود عینی پیدا می‌کند. یعنی هنرمند با آثاری که خلق می‌کند به دنبال همزاد خود می‌گردد تا درونیات ذهنی و قلبی آن را به تصویر بکشد.

امینی ادامه داد: برترین آثار این مجموعه در نمایشگاهی با عنوان "همزاد2 "  اردی‌بهشت ماه ۹۷ در گالری "ترنج یاس" نمایش داده می‌شود و در کنار آثاری از اساتید برجسته هنر، روایت تازه‌ای از "همزاد" به نمایش درمی‌آید.

نمایشگاه همزاد تا ۲۵ اسفند در فرهنگسرای شفق به نشانی خیابان سیدجمال الدین اسدآبادی، خیابان ۲۱ برپاست.

 

سومین دوره نمایشگاه خیریه عکاسانه قاب های سفید برگزار می شود

قابهای سفید، عنوان نمایشگاه خیریه عکاسانه ای است که برای سومین سال پیاپی با تمرکز بر آثار عکاسی دکوراتیو در قطع کوچک توسط مدرسه هنرهای معاصر در آستانه سال نو بر روی دیوار های گالری تِم می رود.
در بخشی از بیانیه این نمایشگاه آمده است :
"مدرسه هنرهای معاصر بر اساس توسعه ارتباط فرهنگی هنری با جامعه بنا شده است. این مدرسه، نمایشگاه قاب های سفید را بستری برای گسترش تاثیرگذاری مثبت عکاسی بر جامعه می داند.
قاب های سفید، اسفند نود و شش، سه سالگی خود را جشن می گیرد و خرسند است که امسال حیطه خود را گسترش داده و در قالب یک فراخوان عمومی به استقبال این نمایشگاه می رود."
این نمایشگاه در دو بخش "فراخوان عمومی" و "مهمانان ویژه" از روز  پنجشنبه ۲۴ تا شنبه۲۶  اسفند به روی دیوارهای گالری تِم خواهد رفت. در سومین دوره نمایشگاه قاب های سفید از مجموع ١١٢٦ عکس دریافتی در بخش فراخوان عمومی ٧٤ اثر از ٥٣ هنرمند به نمایشگاه راه یافت. داوري اين بخش را امسال استادان ارجمند اقايان "فرهاد سليماني و مجيد ناگهي" به عهده داشتند.

در بخش مهمانان ، ۵۵ هنرمند زیر حضور "افتخاری" داشتند :
به ترتیب حروف:
حمید اسلامی، بهنام اعتمادی، شهرزاد اکرمی، مژگان الماسیان، ساتیار امامی، الناز امینی، میرصفی اندیکلایی، امیر آذری، کاوه آرایی، سید احسان باقری، حامد بدیعی، حسین بهرامی، حمید جانی پور، شهرام جعفری، مسعود حاج جعفری، شهرام جهانسوز، مرضیه خورسند، ابراهیم حقیقی، هوفر حقیقی، ابراهیم خادم بیات، نادر داوودی، سعید دستوری، محسن راستانی، مسعود زنده روح کرمانی ، علی سعادتمند، فرهاد سلیمانی ، بردیا سعادت ، کمال الدین شاهرخ، افشین شاهرودی، سیوا شهباز، رُهام شیراز، محسن شیرزادیان، ابراهیم صافی، هادی صباغ، بهنام صدیقی، سیف الله صمدیان، کیارنگ علایی، حسن غفاری، محمد غفوری، محمد فرنود، حسن قائدی، صمد قربان زاده، علی قلمسیاه، محمد مهدی قلمسیاه، حسین کریم زاده، آرش کریمی، حامد کیا، داریوش کیانی، محمد خداداد مترجم زاده، کریم متقی، مهدی منعم، ساسان مویدی، مجید ناگهی، روشن نوروزی، ساعد نیک ذات، جاوید نیکپور، فرزاد هاشمی

در بخش فراخوان عمومی آثار هنرمندان زیر به نمایشگاه راه یافته است : 

مهرزاد اسدی، شیلا اسکویی، بهنام اعتمادی، سمیرا باقری، سمیرا بشر، هومن پیگان، مهشاد جلالیان مجیدی، آذین جوادزاده،محمد جهان ابادی، زهره حسین زاده، فاطمه حسینی نژاد، ساجد حق شناس، ساغر حمسی، مصطفی حیاتی، زهرا حیدری، حمیدعزیزی خانقاهی، ساناز خداداد، منصوره خداداد، مجتبی خسروی، پوریا خلیلی، احسان دورودیان، مژگان رایج، سیدعلیرضا رجایی شوشتری، محمد رحیمی، سارا رشیدی، زهره رضانژاد، روزبه روزبهانی، صابر سینی چی، زینب شاه علی، امیر شیخ الملوکی، پوریا شیخی، مرتضی صادقی، رضا صحوی، مجید طریقتی، امین طهماسبی، حسین عادل خانی، سمیرا عرفاتی، عادل عزیزی، حسین علوی مقدم، گیل آرا غلام دوست، هنگامه فقیهی، میلاد فولادی، فاطمه کمالی میناب، مصطفی مجیدی نسب، ملیکا مشایخی، کاترین ملکی نظری، احسان مولایی زاده، ندا مهرجویی، آرش میرزایی قاضی، ملیحه ناجی، امین نجاری، امیرحسین نقیان، نیلوفر نوبهاری، آیلاسادات هاشمی، علی یعقوبی، محمد یوسفی منش

مجتمع مدرسه هنر های معاصر و گالری تِم
خیابان کریم خان زند، ابتدای نجات الهی شمالی، کوچه زبرجد، پلاک ۱۰
ساعات بازدید : روز  پنجشنبه ۲۴ تا شنبه ۲۶ اسفند ساعت ۱۱ الی ۲۰ 
آیین گشایش رسمی : ساعت ۱۵ روز پنجشنبه ۲۴ اسفند
اطلاعات تکمیلی درباره نمایشگاه سالانه قاب های سفید : www.whiteframes.ir
اطلاعات تکمیلی درباره مدرسه هنر های معاصر : www.academyca.com

 

نمایشگاهی از کودکان کار و خیابان

نمایشگاه عکس گواه با حضورِ پیشکسوتان و هنرمندان ابتدا در کمیسیون ملی یونسکو و سپس در فرهنگسرای ابن سینا گشایش یافت.

به گزارش ایلنا، نمایشگاه عکس گواه با حضورِ چند تن از پیشکسوتان و هنرمندان ابتدا در کمیسیون ملی یونسکو افتتاح شد و سپس در فرهنگسرای ابن سینا با حضور زهرا نژاد بهرام (نماینده شورای شهر تهران)، بهاره کیان افشار، محمدعلی آهنگران (پژوهشگر و نویسنده) و ابراهیم اصغرزاده (نماینده سابق مجلس) و کودکان کار صاحب اثر در نمایشگاه گشایش یافت.

در این نمایشگاه عکس‌های کودکان کار تحت پوشش و آموزش انجمن حامیان کودکان کار و خیابان به نمایش گذاشته شد و بخش قابل توجهی از تابلوها خریداری شد.

این مراسم در کمیسیون ملی یونسکو، با سخنرانی‌های خجسته حسینی‌پور (مؤسس انجمن)، رییس اداره علوم اجتماعی و انسانی کمیسیون ملی یونسکو، هما عارف (مدیر عامل انجمن)، نیوشا ضیغمی (سفیر انجمن حامیان کودکان کار و خیابان) و اهدای تقدیرنامه از سوی کمیسیون ملی یونسکو به مدیرعامل این انجمن به پایان رسید.

این نمایشگاه دو روز دیگر تمدیده شده و تا ۲۵ اسفند ماه در فرهنگسرای ابن سینا ادامه دارد.

 

برگزاری دومین نمایشگاه جشنواره عکس باغچه در اهواز

دومین نمایشگاه عکس باغچه، در کافه گالری ۲۸ اهواز افتتاح شد.

موسسه فرهنگی هنری باغچه، این نمایشگاه را با ۱۰۹ عکس از۸۰ عکاس منتخب دومین جشنواره عکس باغچه، برگزار می کند. به گزارش دبیرخانه این جشنواره، بیش از ۳۰۰۰ عکس از ۳۱۲ عکاس برای این رقابت ارسال شده بود که داوران جشنواره، امین نظری، ملک میراب زاده، نوید ریحانی، میعاد آخی و زینب روستایی بعد از دیدن آثار دریافتی، ۱۰۹ عکس از ۸۰ عکاس را شایسته حضور در نمایشگاه دانستند.

لازم به ذکر است موسسه فرهنگی هنری باغچه این نمایشگاه را بدون حمایت بخش دولتی و با همکاری گروه تخصصی چاپ و کالای چاپ رسانه هنر (ابراهیم غلام‌زاده)، کافه گالری۲۸ (مهدی نیارشید)، دکتر آرزو تند قدم و چاپ ایرانیان (محمد خورشیدی) برگزار کرده است.

بازدید از این نمایشگاه برای عموم آزاد است و علاقمندان برای دیدن آثار این نمایشگاه می توانند هر روز بین ساعت ۱۲ ظهر تا ۱۲ شب به آدرس اهواز، کیانپارس، طبقه فوقانی سینما هلال، کافه گالری ۲۸ مراجعه کنند. این نمایشگاه تا ۲۶ اسفند برپا خواهد بود. اسامی نفرات برگزیده این جشنواره نیز در مراسم اختتامیه اعلام خواهد شد.

 

چه خبر از نمایشگاه‌های هنری؟

به گزارش ایسنا، ۱۸ عکس عباس کیارستمی از فضاهای خلق شده و بازدیدکنندگان موزه لوور، در کنار دیگر آثار این موزه مطرح جهانی روی دیوارهای موزه ملی به نمایش گذاشته شدند.

این مجموعه عکس، نماهایی هستند که کیارستمی در بازدیدهای متعددش از موزه لوور فرانسه در سال‌های ١٣٧٤ تا ١٣٩٠ ( ١٩٩٦ تا ٢٠١٢ میلادی) در تالارهای نقاشی و مجسمه‌های موزه لوورثبت کرده است.

همچنین یکی از آثار انتخاب شده از موزه‌ی لوور برای نمایش در موزه‌ی ملی ایران، نمایش یکی از آثار «رامبرانت»، نقاش مشهور هلندیِ از قرن هفدهم میلادی است که از ۱۴ اسفند به مدت چهار ماه در موزه‌ی ملی ایران به نمایش درآمده است.

نمایشگاه «لوور در تهران» منتخبی از آثار موجود در سالن‌های اصلی موزه لوور است که به دنبال تبادلات فرهنگی بین ایران و فرانسه و با حمایت مالی یک بانک خصوصی  تا  ١٨ خرداد ماه سال آینده در تهران و موزه ملی ایران برپاست.

نگارخانه بهارستان

عکس‌هایی از تهران قدیم با نام «۹۰  سالگی فتو تهامی» ۲۵اسفند در نگارخانه بهارستان افتتاح خواهد شد.

این عکس‌ها از آرشیو عکسخانه «فتوتهامی» انتخاب شده‌اند.

علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند تا ۲۲ فروردین به بهارستان، پایین تر از خیابان کمال ملک، نرسیده به میدان بهارستان، پلاک ۶، طبقه اول مراجعه کنند.

روابط عمومی انجمن عکاسان ایران
واژه‌های کلیدی:  گالری گردی, عکاسی, جمعه
تاریخ خبر: ۱۳۹۶/۱۲/۲۴