انجمن عکاسان ایران

National Iranian Photographers Society

«آسمان آبی» در قاب عکس

۳۵ اثر از ۲۸ هنرمند با شعار «هوا مرز ندارد» و محوریت آسمان آبی در گالری صبا به روی دیوار رفت.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی موسسه فرهنگی هنری صبا وابسته به فرهنگستان هنر، جشنواره آسمان آبی که شامگاه چهارشنبه ۲۵بهمن ماه در گالری‌های «استادلرزاده» و «استادفرشچیان» مجموعه صبا گشایش یافت نخستین ورود جدی  عکاسان کشور به حوزه فرهنگ سازی هوای پاک و ثبت آلایش‌های زیست محیطی است.

حساسیت بخشی شهروندان و تمرکز نگاه  آنان به آلودگی هوا و نیز  ایجاد حلقه‌ای از مشارکت همه عکاسان در حوزه هوای سالم و پاک، از اهداف این جشنواره است که نخستین دوره آن با استقبال بیش از ۴۰۰ عکاس از همه نقاط ایران مواجه شد.

مجموعه ارائه شده در این نمایشگاه شامل ۳۵ اثراز ۲۸ هنرمند است که از مجموع بیش از  ۲۰۰۰ عکس توسط هیات داوران جشنواره انتخاب و به معرض نمایش گذاشته شد.

در این جشنواره تنها بخش مستندنگاری شهری ارائه شده است و بخش‌های فتومونتاژ، چیدمان و استیج در دوره‌های بعدی شکل خواهد گرفت.

 نخستین جشنواره آسمان آبی که با شعار «هوا مرز ندارد» و با هدف هشدار دادن به وضعیت بحرانی و فاجعه بار وضعیت هوا در سرتاسر ایران کار خود را آغاز کرده است با نمایش نگاه‌های هنرمندان عکاس همه نقاط کشورمان، سال آینده در بخش‌های متنوع تری از جمله: پوستر، گرافیک و کاریکاتور نیز برگزار خواهد شد.

جشنواره عکس آسمان آبی تا ۳۰ بهمن ماه، همه روزه از ساعت ۱۰تا ۲۰، میزبان بازدیدکنندگان خواهد بود.

خبرگزاری ایسنا
واژه‌های کلیدی:  هوا, مرز, آسمان , آبی, صبا
تاریخ خبر: ۱۳۹۶/۱۱/۲۸