انجمن عکاسان ایران

National Iranian Photographers Society

گالری گردی عکاسی (‌جمعه ۹۶/۱۰/۲۹)‌

نمایشگاه گروهی عکس «فرانگاه»

نمایشگاه گروهی عکس با عنوان «فرانگاه» روز جمعه ۲۹ دی ماه ۱۳۹۶ در نگارخانه فرهنگسرای بهمن افتتاح خواهد شد.این نمایشگاه با حضور ٩٠ هنرمند و نمایش ١٠٠ اثر با مشارکت باشگاه عکاسان طنین زندگی و فرهنگسرای بهمن برگزار می‌گردد.

آثار ارائه شده در این نمایشگاه با رویکرد نگاه خلاق به زندگی شهری و به تصویر کشیدن موضوعاتی نظیر هویت، ضمیر ناخوداگاه، آسیب‌های روانی انسان معاصر خلق شده‌اند.

اسامی هنرمندان حاضر در نمایشگاه:

آناهیتا فرجامی فر، اعظم ترحمی تبریزی، الناز چیذری، امیر اصغر‌زاده، امین قنبریان، تانیا توانگریان، حامد امیر‌زاده، حمید رخشانپور، رضا لشگری، رویا طالبی، طاهره پسندیده، زهرا سادات بارون‌زاده، زهرا قنبری، زهرا محمدیان میر آبادی، سعید نعمتی، سروناز ونکی، سحر پیشنماز، ستاره رحمتی، سعیده علاقمند، سمیرا صلح جو، سمیه آگوش، سمیه کلیم دست، سمیه پهلوان، سونیا عباسی، سپهر اسماعیل ساعدی، ستایش صداقتی، سپیده نظری، سیده لیلا میر عبدالله‌زاده، لیلا رفیعی، سید جلیل موسوی، سید عبدالعلی موسوی، سیده آیدا مدنی، شادی عطاریان، شهرزاد راحله، شهلا صبوری، شیما علیزاده، شیوا صداقت کیش، عاطفه اقتصادی، علیرضا باقى‌نژاد، عطیه قربانی، علیرضا مرجانی، فائزه خلیلی، فائزه محمدی، فاطمه حافظی، فاطمه زهرا احمدی عطار، فاطمه ربیعی، فرناز صبری، فاطمه صادقی، فائزه رضایی‌زاده، فرح ناز یزدان دوست، کبری مسگران، کتایون همدان خواه، کیمیا نهاوندی، محمد جعفری، محمد نظری، محدثه متقی، محدثه جعفری، مریم عزتی، مرتضی طیبی، مرجان کمالی، مرجان بزر افکن، مرجان آقا بابایی دهقی، مریم کریمی، محمد مهدی لهراسبی، مرضیه حضاب، مستوره شیخ محمد، ملیکا صباغ، مهتاب نظم ده، مهدی فرزامی، مائده ترابی، مهدیس بختیاری، مونا محمدی، مریم احمد‌پور، مژگان اسدی، میثم ابراهیمی، مدیا رحمانی، میلاد صالح، مینا ایراندوست، میثم انصاری، مینا صفری، ماندانا قابلی، مهتاب اسلامی، نازلی فتحی امینی، مهران نفیسی، نیکو عدالتجو، ناصر ربانی، ندا ماهی خانه، نگار ضیایی، نیلوفر ناصری، هانیه واحد، پرستو ناصری، پریسا نورمحمدی، پرهام مراد، پریا حاج حسینی، پریا رضا‌زاده، کوثر السادات قاینی، یگانه آقانصیری
همچنین مصطفی سپهوند به عنوان کیوریتور و بهزاد بهروزنیا به عنوان دبیر اجرایی این نمایشگاه حضور دارند.

افتتاحیه: جمعه ۲۹ دی ماه ساعت ۱۶: ۳۰
بازدید: ۲۹ دی الی۴ بهمن
ساعت بازید: هر روز از ساعت ۹ الی ۱۷
آدرس: میدان بهمن، خیابان شهید وفایی، نگارخانه فرهنگسرای بهمن

 

افتتاحیه نمایشگاه انفرادی «کنار»

 روز جمعه ٢٩ دى ماه دومین نمایشگاه انفرادى مرضیه رشیدى با عنوان "کنار" در گالرى امکان افتتاح خواهد شد.

مرضیه رشیدى متولد ۱۳۶۶ و دانش‌آموخته‌ى رشته عکاسى در مقطع کارشناسى از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران است.

پیش از این اولین نمایشگاه انفرادى مرضیه رشیدی با عنوان "زردها بیخود قرمز نشده‌اند" در سال ۱۳۹۴ در گالرى امکان برگزار شد و اینک دومین نمایشگاه انفرادی او با عنوان «کنار» روز جمعه در همین گالری افتتاح خواهد شد.

  افتتاحیه:  جمعه ۲۹ دی‌ماه از ساعت ۱۶ تا ۲۰
  بازدید: هر روز از ساعت ١٦ الی ٢٠ (گالری شنبه‌ها تعطیل است.)
  نمایشگاه تا ۱۶ بهمن ادامه دارد.
  آدرس گالری امکان: میدان هفت­‌تیر‏، کوچه آقامحمدی، پلاک ۷۷، تلفن ۸۸۸۲۴۵۲۰

نمایشگاه عکس‌های «پلاسکو» در خانه هنرمندان

نمایشگاه عکس «استاده‌ام چو شمع» همزمان با سالگرد آتش سوزی ساختمان پلاسکو و شهادت ۱۶ نفر از آتش نشانان در این حادثه، از تاریخ ۲۶ الی ۲۹ مهرماه در گالری زمستان خانه هنرمندان برگزار می‌شود.

در این نمایشگاه ۵۴ فریم عکس از شایان محرابی، احمد آقاسیانی و سبحان فرج ون از اولین لحظات حادثۀ پلاسکو تا تشییع باشکوه آتش نشانان در معرض دید عموم قرار می‌گیرد.

لازم به ذکر است علاقه مندان می‌توانند در تاریخ ۲۶ دی ماه از ساعت ۱۷ الی ۲۰ و ۲۷ تا ۲۹ دی ماه از ساعت ۱۳ الی ۲۰ در محل گالری زمستان خانه هنرمندان از نمایشگاه عکس «استاده‌ام چو شمع» بازدید کنند.

این نمایشگاه توسط مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری با همکاری آژانس عکس تهران برگزار می‌شود.

نشانی: خیابان طا‌لقانی، خیابان موسوی شمالی (فرصت)، ضلع جنوبی باغ هنر
تلفن: ۸۸۳۱۰۴۵۷

"الفبال" و "بین خطوط" در گالری فرمانفرما

نمایشگاه "الفبال"، خط نگاره های سولماز نراقی و "بین خطوط" پروژه عکس و خط ساجده شریفی و سولماز نراقی، جمعه ٢٩ دی در گالری فرمانفرما افتتاح می‌شود.

به گزارش هنرآنلاین، سولماز نراقی در پروژه الفبال با الهام از مرغان ادبیات معاصر فارسی، همچون بوف کور هدایت، خروس ابراهیم گلستان و مرغ آمین نیما، کوشیده است ضمن ارجاع به سنت ترسیم مرغ در خوشنویسی ایرانی، به بیانی تصویری از دگرگونی کارکرد استعاری این نقشمایه در شعر و قصه ی معاصر دست یابد.

پروژه بین خطوط ساجده شریفی، تلاشی ست برای ارائه خوانشی تصویری از برخی آیات قرآن با نگاهی بی طرف و میانه رو در قالب عکس. در کنار هر عکس، متن آیه در قالب خط نگاره ارائه شده است.

سولمازنراقی، شاعر، خطاط و هنرمند بینارشته ای و ساجده شریفی عکاس ایرانی-فرانسوی، دارای دکترای حرفه‌ای عکاسی از مرکز بین المللی عکاسی نیویورک است.

این نمایشگاه به مدت سه هفته از ٢٩ دی تا ٢٠ بهمن در گالری فرمانفرما، واقع در خیابان کریم خان، خردمند شمالی، کوچه اعرابی ٢ برپاست. افتتاحیه از ساعت ١٦ تا ٢٠ و بازدید همه روزه از ١١ تا ١٩ برای عموم آزاد خواهد بود.

نمایشگاه "غروب پلاسکو" درفرهنگسرای ارسباران

نمایشگاه عکس "غروب پلاسکو" به یاد شهدای حادثه پلاسکو ۲۹ دی تا ۱۰  بهمن در فرهنگسرای ارسباران به نمایش در می‌آید.

به گزارش هنرآنلاین، این نمایشگاه به یاد شهدای حادثه ساختمان پلاسکو با فریم‌هایی از سارگل کریمی صارمی در ارسباران برگزار می‌شود.

آتش‌سوزی و ریزش ساختمان پلاسکو حادثه‌ای بود که صبح روز پنجشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۵ (۱۹ ژانویه ۲۰۱۷) در چهارراه استانبول واقع در مرکز تهران رخ داد. در پی وقوع این آتش‌سوزی ساختمان پلاسکو بطور کامل فرو ریخت. ساختمان پلاسکو در حالی پس از ۳٫۵ ساعت سوختن، فروریخت که تعداد زیادی مأمور آتش‌نشانی درحال مهار آتش‌سوزی، در بیرون و داخل ساختمان بودند و عده‌ای از آن‌ها زیر آوارِ ناشی از فروریختن ساختمان ماندند و به درجه والای شهادت نائل گشتند.

افتتاحیه این نمایشگاه جمعه ۲۹ دی ساعت ۱۶ در گالری یک ارسباران برای عموم برگزار می‌شود .

علاقه‌مندان برای بازدید از نمایشگاه می‌توانند ساعت ۱۰ تا ۲۰ به فرهنگسرای ارسباران به نشانی خیابان شریعی ، بالاتر ازسیدخندان، خ جلفا مراجعه یا با شماره‌های ۲۰ -۲۲۸۷۲۸۱۸ تماس بگیرند.

 نمایشگاه انفرادی عکس‌ ژیلا مختاری « دیوانگی منهای یک ثانیه » در گالری شیرین

به گزارش روابط عمومی گروه هنربانی آوام اولین نمایشگاه انفرادی عکس‌های ژیلا مختاری جمعه ۲۹  دی با عنوان « دیوانگی منهای یک ثانیه » در گالری شیرین گشایش می‌یابد.
ژیلا مختاری عکاسی و تاریخ هنر را در مرکز تخصصی هنر آموزش دیده و سپس عکاسی را در سن سباستین اسپانیا ادامه داد. او پیش از این نمایشگاه، در سومین فستیوال پرتره سازی شرکت داشته و ۳ نمایشگاه انفرادی را در اسپانیا در کارنامه خود به ثبت رسانده است. اینک اولین نمایشگاه انفرادی خود در ایران را در گالری شیرین  به روی دیوار خواهد برد.

لازم به ذکر است بازدید افتتاحیه از ساعت ۱۶-۲۱ و بازدید روزانه ساعت ۱۱ تا ۲۰ می باشد، علاقه مندان میتوانند برای بازدید تا ۱۱بهمن ماه همه روزه به به جز روزهای دوشنبه به گالری شیرین واقع در کریمخان، خیابان سنایی، کوچه سیزدهم، شماره پنج مراجعه نمایند. 

درباره هنرمند:
متولد تهران ۱۳۶۰
سوابق تحصیلی
مهندسی مواد- سرامیک، دانشگاه آزاد اسلامی، ۱۳۸۵
عکاسی و تاریخ هنر- مرکز تخصصی هنر، تهران۱۳۹۱

«سبز از یاد رفته» وارد گالری ایده پارسی می شود

نمایشگاه عکس «سبز از یاد رفته» در گالری ایده پارسی برگزار می شود.
به گزارش خبرگزاری مهر، «سبز از یاد رفته» حاصل جستجوی هنرمندی جوان است که با دوربین خود بخش هایی از تحول فرم های طبیعی را به تصویر کشیده و از دیدگاه خود آنها را بیان نموده است. کیمیا نجاریون با به تصویر کشیدن این بخش از طبیعت بداعت تصویر را به گونه ای بالا برده است که بیننده با نگاه کردن هر چه بیشتر به این تصاویر عناصر جدیدی را در این عکس ها کشف می کند که در بخشی با ترکیب با خاطرات و یادآوری آنها در ذهن بیننده و در بخشی دیگر با ایجاد جاذبه های جدید تر همراه میباشد. در این نمایشگاه ۱۵ اثر از این هنرمند به نمایش گذاشته خواهد شد.

«سبز از یاد رفته» جمعه ۲۹ دی از ساعت ۱۶ در گالری ایده پارسی افتتاح می شود. 

این نمایشگاه تا ۴ بهمن هر روز از ساعت ۱۷ تا ۲۰ پذیرای علاقه مندان است.

 

روابط عمومی انجمن عکاسان ایران 

واژه‌های کلیدی:  گالری گردی, عکاسی, جمعه
تاریخ خبر: ۱۳۹۶/۱۰/۲۸