انجمن عکاسان ایران

National Iranian Photographers Society

گالری گردی عکاسی ( جمعه ۹۶/۸/۱۹)

نمایشگاه عکس «آبیِ روشن» در گالری میلان ارومیه

دومین نمایشگاه انفرادی عکس‌های مجتبی اسماعیل زاد با عنوان «آبیِ روشن» با همت انجمن سینمای جوانان ایران از روز جمعه ۱۹ آبان‌ماه ۹۶، ساعت ۱۷ در نگارخانه میلان ارومیه گشایش می‌یابد.

در این نمایشگاه تعداد ۲۶ عکس در  ابعاد ۶۰ ×۹۰  سانتی‌متر از طبیعت و مناظر طبیعی استان آذربایجان غربی در معرض دید علاقمندان قرار خواهد گرفت.

مجتبی اسماعیل‌زاد متولد ارومیه، عضو انجمن عکاسان ایران، عکاس خبرگزاری تسنیم و مدرس داستان نویسی در حوزه هنری آذربایجان غربی است. حضور در بیش از ۱۵ نمایشگاه گروهی عکس، کسب رتبه و تقدیر در بیش از ۳۰ جشنواره ملی و منطقه‌ای در کارنامه‌ی هنری این عکاس دیده می‌شود.

بازدید از نمایشگاه تا ۳۰ آبان‌‌ماه ۹۶ هر روز از ساعت ۱۷ تا ۲۱ در گالری میلان به نشانی ارومیه، خیابان مولوی، خیابان امین، خیابان ارمغان، خیابان ارغوان، نبش کوچه ۷ ادامه دارد.

تمدید نمایشگاه عکس‌های تاریخی «سوگ‌واران» در موزه عکسخانه شهر

موزه عکسخانه شهر به دلیل استقبال علاقه‌مندان به هنر عکاسی و عکس‌های تاریخ اقدام به تمدید نمایشگاه عکس‌های تاریخی «سوگ‌واران» تا تاریخ شنبه  ۲۷ آبان ماه ۱۳۹۶ نموده است. 


نمایشگاه عکس «سوگواران» شامل ۲۳ تصویر که روایتگر دوران گذشته و ارادت مردمان ایران زمین به امام سوم شیعیان است. این نمایشگاه از تاریخ ۴  مهرماه ۱۳۹۶ برای بازدید عموم مردم گشایش یافته بود.

علاقه‌مندان برای بازدید می‌توانند روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۹تا ۱۳ و۱۴  تا ۱۷ و پنج شنبه از ساعت۹  تا ۱۳ به موزه عکسخانه شهر واقع در میدان هفتم تیر، میدان بهارشیراز، بوستان بهارشیراز مراجعه کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۸۸۸۴۸۹۹۳ تماس بگیرند یا به نشانی اینترنتی موزهwww.iranphotomuseum.com    مراجعه کنند.

نمایشگاه عکس "تبارآتش" همزمان با اربعین حسینی گشایش می‌یابد

نمایشگاه عکس "تبارآتش" با عکس های آیینی و عاشورایی ۱۶ آبان در فرهنگسرای ارسباران گشایش می‌یابد.

به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی فرهنگ سرای ارسباران، نمایشگاه "تبارآتش "با نمایش عکس‌هایی از علی سلیمانی سنت عزاداری و آیین گِل عزاداران را در روز عاشورا در شهر خرم آباد به تصویر می کشد و تا ۳۰ آبان برای بازدید عموم برپاست .

مردم خرم آباد هر ساله همزمان با عاشورای حسینی در مراسمی کهن " آیین گِل" و "چمرانه" در عزای امام حسین (ع) لباس سیاه بر تن می‌کنند و سر و تن خود را به گل متبرک روز  عاشورا آغشته و اوج عزای خود را با اجرای این آیین ها به نمایش  می گذارند .

آیین گِل مراسمی دیرینه به یادگار مانده از پیشینیان قوم لُر که مردم خرم آباد روز عاشورا در غم ، ماتم و عزاداری سالار شهیدان حضرت اباعبداله حسین (ع ) انجام می دهند .خاکی ترین آیین عاشورایی جهان و اوج ارادت و خالصانه ترین سنت عزاداری در روز عاشوراست . 

علی سلیمانی متولد سال ۱۳۸۱ شهر تهران است . وی در اولین نمایشگاه عکس انفرادی خود توانسته تصاویری ناب از آیین کهن عاشورایی  را برای بازدید کنندگان به تصویردرآورد .

همچنین همزمان با نمایش آثار عکس علی سلیمانی برنامه "افق های نو" ویژه سوگواری اربعین حسینی با نقالی استاد ابوالفضل ورمزیار، شعرخوانی محمد اسعدی و سخنرانی استاد سیدفرید قاسمی، اجرای دکتر محمدجواد ادبی به همراه پخش فیلم های مستند عاشورایی اقوام ایرانی اجرا می شود .

علاقه‌مندان برای بازدید نمایشگاه می‌توانند به فرهنگسرای ارسباران به نشانی خیابان دکترشریعتی، سیدخندان، خ جلفا مراجعه یا با شماره‌های ۲۰ -۲۲۸۷۲۸۱۸ تماس بگیرند .           

روابط عمومی انجمن عکاسان ایران 

واژه‌های کلیدی:  گالری گردی, عکاسی, جمعه
تاریخ خبر: ۱۳۹۶/۰۸/۱۹