انجمن عکاسان ایران

National Iranian Photographers Society

گالری گردی عکاسی (‌جمعه ۹۶/۷/۲۸)‌

افتتاح نمایشگاه " طعم عکس ۳ " با موضوع زعفران در خانه هنرمندان ایران

سومین نمایشگاه طعم عکس (عکس های تبلیغاتی مفهومی) امسال به موضوع زعفران اختصاص دارد.

آیین گشایش این نمایشگاه  روز جمعه ۲۸ مهرماه  از ساعت ۱۷ تا ۲۰  با  آثار ۲۹ عکاس در گالری ممیز خانه هنرمندان برگزار می گردد و تا ۴ آبان ماه همه روزه به غیر از روز شنبه از ساعت ۱۳ تا ۲۰ برای بازدید پذیرای علاقمندان خواهد بود.

هنرمندانی که در این نمایشگاه شرکت کرده اند عبارتند از:‌ سلما احمدی، علی اصفهانی، حمیدرضا امیدبخش، عباس براتی، مریم بنی اسدی، الناز تعصب، آزاده جعفری، سیاوش جهان بین، حمیده حسینی پور، سحرخسروجردی، ملیحه دهقان، سارا رسولی، علیرضا رفایی، حمیدرضا سبزه علی، آلاله سلیمانی، مرتضی شریعتی تبار، میلاد صائمی، نجمه طلاقی، آزاده ظریفی، حامـد فخاران، حامد فضل اللهی، مهـدی کاشی زاد، مهشید مدنی، مریم میر دامادی، پریسا نارنجی، مرجان نسیج، شهرراد نصیری اصل، شهروز یاراحمدی و اشکان یداللهی . 

این نمایشگاه با نشست های تخصصی در زمینه عکاسی همراه خواهد بود که عبارتند از :‌

*یکشنبه ۳۰ مهرماه ساعت ۱۷:۳۰ تا ۱۸:۱۵ عکاسی فوتومونتاژ توسط اشکان یداللهی و ساعت ۱۸:۳۰ تا ۱۹:۱۵ عکاسی فشن توسط میلاد صائمی

*دوشنبه  اول آذرماه ساعت ۱۷:۱۵ تا ۱۸ عکاسی معماری داخلی توسط مهدی کاشی زاد، ساعت ۱۸:۱۵ تا ۱۹ عکاسی مواد غذایی توسط ملیحه دهقان و ساعت ۱۹:۱۵ تا ۲۰ عکاسی از اشیاء رفلکتیو (ساعت) توسط حامد فخاران

*سه شنبه ۲ آبان ماه ساعت ۱۷:۳۰ تا ۱۸:۱۵  نکاتی درباب لی اوت (صفحه آرایی) در عکاسی تبلیغاتی توسط آزاده جعفری و ساعت ۱۸:۳۰ تا ۱۹:۱۵ عکاسی از ماشین آلات سنگین صنعتی توسط سیاوش جهان بین

*چهارشنبه ۳ آبان ماه صحنه آرایی در عکاسی تبلیغاتی توسط علیرضا رفایی و ساعت ۱۸:۳۰ تا ۱۹:۱۵ عکاسی از محصولات آرایشی و بهداشتی توسط مریم اسدی

طعم عکس به همت یداله ولیزاده و الهه مقدم توسط آموزشگاه مرداد برنامه ریزی و اجرا می شود و قرار است بصورت سالانه برگزار گردد.   

نمایشگاه عکاس آلمانی در راه ابریشم

گالری راه ابریشم و بخش فرهنگی سفارت آلمان نمایشگاه "عکس های آرنو فیشر" را برگزار می‌کنند.

به گزارش هنرآنلاین، در این نمایشگاه آثار آرنو فیشر( ۲۰۱۱ - ۱۹۲۷)، که یکی از عکاسان برجسته و یکی از تاثیر گذارترین سخنرانان عکاسی قرن بیست و یکم آلمان بوده، به نمایش گذاشته می شود. کار او به عنوان مدرس در زمینه عکاسی در شهرهای لایپزیگ، دورتموند و برلین، سه نسل از عکاسان را  نه تنها در شرق آلمان، بلکه در غرب نیز تحت تاثیر قرار داد.

عکس‌های آرنو فیشر بخشی از حافظه فرهنگی آلمان است. اگرچه او در «جامعه بسته» جمهوری دموکراتیک آلمان شرقی کار می‌کرد، کارهایش توانست به رسمیت شناخت بین المللی دست یابد. آثار او با یک مشخصه شاعرانه‌ای توصیف می‌شوند که به راحتی مرزهای ایدئولوژیک را نقض می کند.

این نمایشگاه توسط آندریاس روست، دستیار سابق آرنو فیشر، که امروز نیز یک عکاس مشهور و شناخته شده است، کیوریت خواهد شد.

پیش از افتتاح، آندریاس روست یک بررسی از نمونه کارها (Portfolio Review) با الهام از روش آموزش آرنو فیشر برگزار خواهد کرد. بررسی نمونه کارها در روزپنج‌شنبه، ۲۷ مهر در گالری راه ابریشم – پارک لاله برگزار خواهد شد.

نمایشگاه عکس‌های آرنو فیشر جمعه ۲۸ مهرماه، ساعت ۴ تا ۸ افتتاح شده و تا ۱۵آبان‌ ماه ادامه دارد. علاقه‌مندان می‌توانند به آدرس  بلوار کشاورز، بین خیابان وصال و قدس، شماره ۲۱۰، ساختمان تکنوآجر مراجعه کنند.

برگزاری نشست‌های تخصصی «نظریه و عکاسی» در گالری محسن

 با توجه به اهمیت مباحث نظری در حوزه‌ی عکاسی و نیز ایده محور بودن عکاسی معاصر و تبدیل شدن عکاسی روز دنیا به ترکیبی از کنش عکاسانه و ایده پردازی در پشت دوربین، گالری محسن از روز جمعه ۲۸ مهرماه به مدت ۴ روز سلسله نشست‌های تخصصی در باب «نظریه و عکاسی» را برگزار می‌کند.

رهام شیراز، زانیار بلوری، فرشید رحیمی و امیرحسین بیانی از سخنرانان حاضر و بهنام صدیقی گرداننده نشست‌ها خواهد بود. برنامه نشست‌ها به شرح زیر است:

- جمعه ۲۸ مهرماه ۹۶، ساعت ۱۸:۳۰
موضوع نشست: بازنگری تعریف سوژه‌ی عکاسانه در عصر دیجیتال
سخنران: رهام شیراز

- شنبه ۲۹ مهرماه ۹۶، ساعت ۱۸:۳۰
موضوع نشست: بازخوانی انتقادی عکاسی هنری ایران
سخنران: زانیار بلوری

- یکشنبه ٣٠ مهرماه ۹۶، ساعت ۱۸:۳۰
موضوع نشست: ظهور و زوال دورانها؛ نگرشی انتقادی به مفهوم معاصر
سخنران: فرشید رحیمی

- دوشنبه ١ آبان‌ماه ۹۶، ساعت ۱۸:۳۰
موضوع نشست: نسبت عکاس با چشمهای ادیپوس (تأملاتی درباب رژیم بازنمودی هنر)
سخنران: امیرحسین بیانی

علاقه‌مندان برای حضور در این نشست‌ها می‌توانند از روز جمعه ۲۸ مهرماه به مدت ۴ روز، هر روز ساعت ۱۸:۳۰ به گالری محسن به‌نشانی تهران، بزرگراه مدرس شمالی، خیابان ظفر شرقی، کوچه ناجی، خیابان فرزان، بلوار مینای شرقی، پلاک ۴۲ مراجعه کنند.

 

«در راه ماندگی»هایی که ثبت شد

نمایشگاه عکاسی فرزان شمس با نام «در راه ماندگی» جمعه ۲۱ مهر ماه در کافه عکس افتتاح می‌شود.

فرزان شمس، کارشناس ارشد تصویرسازی از دانشکده هنرهای زیبای تهران است، این مدرس هنرهای تجسمی که از سال 81 فعالیت‌اش را آغاز کرده است در معرفی نمایشگاه خود نوشته است:« تعداد دفعاتی که برای عکاسی از خانه بیرون آمده‌ام به ۱۰ بار نمی‌رسد، شاید مهمترین علتش این باشد که از اساس عکاس محسوب نمی‌شوم اما جدای از این، گمان می‌کنم عکاسی (دست کم این نوعش) پس از آموزش و مطالعه و تمرین، اندکی چاشنی شانس هم می‌خواهد و از آن دسته اتفاقاتی است که خودش رخ می‌دهد، باید پیش بیاید، چه برایش برنامه ریزی کرده باشیم چه نکرده باشیم.

با این اوصاف، «در راه ماندگی» تنها نام وضعیتی نیست که ساعات زیادی از شبانه روزم را در آن می‌گذرانم یا در آن عکاسی کرده‌ام. در راه ماندگی برای من بیشتر یک حالت روحی است تا توصیفی برای زمان و مکان.»

نمایشگاه عکس «در راه ماندگی»جمعه ۲۱ مهر در کافه عکس به نشانی خیابان ولیعصر، بالاتر از میدان ونک، مرکز خرید اسکان، پلاک ۲۴ ساعت ۶ افتتاح و تا ۵ آبان ماه دایر است.

«پورتفولیو ۲» با حضور ۶ عکاس در گالری محسن

نمایشگاه آثار عکاسی شش هنرمند ایرانی با عنوان «پورتفولیو ۲» از روز جمعه ۲۱ مهرماه ۹۶ در گالری محسن گشایش می‌یابد.

شهریار توکلی، مهدی وثوق نیا، مهرداد افسری، علی و رامیار، گوهردشتی و بهنام صدیقی از عکاسان حاضر در این نمایشگاه هستند.

این آثار بازتاب رویکرد منسجم هنرمندان در قالب یک پروژه یا مجموعه‌ای از آثار ارائه شده است؛ آثاری که این هنرمندان از طریق تجربه ورزی، جدیت و تلاش خلق کرده‌اند.

هدف گالری محسن از برگزاری مجموعه نمایشگاه‌های پورتفولیو (که اولین نسخه‌ی آن در سال ۱۳۹۵برگزار شد) فراهم آوردن بستری جدید برای ارائه ی آثار، جلب توجه مخاطبان به اهمیت جمع آوری آثار هنری و نیز مواجهه ی نزدیک و بی‌واسطهی آنها با آثار هر هنرمند است.

«پورتفولیو» مجموعه‌ای از آثار هنری است که علایق، تجربیات و تواناییهای بصری و نیز سبک یا شیوه ی کار هر هنرمند را به مخاطبان نشان می دهد. مجموعه داران، موزه‌ها و کتابخانه‌های دانشگاه‌ها از مخاطبان اصلی این گونه نمایشگاه‌ها هستند.

جمع آوری عکس عملا با اختراع عکاسی مقارن بود. امروزه سرمایه گذاری روی پورتفولیو یک استراتژی هوشمندانه برای مجموعه داران جدی و آینده نگری است که نمی خواهند هر اثر را به قیمت گزاف خریداری کنند بلکه می خواهند رویکرد و طرز برخورد هنرمند مورد نظرشان نسبت به موضوعی خاص را از نزدیک دنبال کنند.

گشایش: جمعه ۲۱ مهرماه – ساعت ۱۶ تا ۲۱
بازدید از این نمایشگاه تا ۱۰ آبان ماه ۹۶ از ساعت ۱۶ تا ۲۱ ادامه دارد.
گالری روزهای پنجشنبه تعطیل است.
گالری محسن: تهران، بزرگراه مدرس شمال، خیابان ظفر شرقی، خیابان ناجی، خیابان فرزان شرقی، خیابان نوربخش، بلوار مینا، پلاک ۴۲.

" نوزده پنج" در گالری ایوان

نمایشگاه گروهی نقاشی، حجم، عکس و... در گالری ایوان برگزار می‌شود

به گزارش هنرآنلاین، گالری ایوان در جدیدترین نمایشگاه خود میزبان ۲۱ اثر نقـاشــی، مجسمـه، عکـس و چیـدمان از ۸هنرمند است. این نمایشگاه که " نوزده پنج" نام دارد روز جمعه۲۱مهرماه با نمایش آثاری از هنرمندان نام آشنا در رشته‌های مختلف هنری افتتاح می‌شود.

هنرمندان در این مجموعه با رویکردهای مختلف به مفاهیم "انهدام" و "تغییر" پرداخته‌اند و برای ارائه آثار خود از سبک‌های مختلف واقع‌گرایانه، آبستره، فیگوراتیو و رسانه‌های مختلف مانند حجم، مجسمه، عکس و... استفاده کرده‌اند.

در این نمایشگاه آثاری از بـابک اطمینانـی، رامیـن اعتمـادی بزرگ، فـاطمه امدادیـان، مهدی حسینی، زروان روح‌بخشان، نصرت‌الله مسلمیـان، معـصومه مظفری و مینا نـادری به نمایش گذاشته می‌شود. نمـایشگاه گردان این مجموعه مینـا نـادری است و انتخاب آثار را عیسی جباری بر عهده داشته است.

گفتنی است گالری ایوان همانند نمایشگاه‌های گذشته، درصد متعلق به خود از محل فروش این آثار را به یکی از خیریه‌های معتبر اهدا خواهد کرد. نمایشگاه" نوزده پنج" ۲۱ مهر تا  ۵ آبان‌ماه ۱۳۹۶ در گالری ایوان به آدرس الهیه، خیابان مهدیه، خیابان جبهه، کوچه لسانی، بن‌بست حمید، شماره ۱ برقرار است. علاقه‌مندان می‌توانند هر روز به جز شنبه‌ها از ساعت ١۶ تا ۲۰ از این آثار دیدن کنند.

نمایشگاه " طببیعت بی جان های نقاشی در قاب عکاسی "

نمایشگاهی از آثار عکاسی شادن عظیمی از روز شنبه ۲۲ مهر ماه با عنوان " طبیعت بی جان های نقاشی در قاب هنر عکاسی" در گالری فرهنگسرای اندیشه واقع در خیابان شریعتی نرسیده به پل سید خندان بوستان اندیشه افتتاح خواهد شد. 

این نمایشگاه تا روز ۲۸ مهرماه ادامه خواهد داشت و هر روز از ساعت ۹ الی ۲۰  پذیرای علاقمندان خواهد بود . افتتاحیه روز شنبه از ساعت۱۷  الی ۲۰است. 

شادن عظیمی عضو انجمن عکاسان ایران است. 

لهستانی‌ها، کودکان اصفهان پس از ۷۵ سال به ایران باز می‌گردند

موسسه آدام میشکویتچ، با حمایت معنوی وزیر فرهنگ و میراث ملی لهستان آقای پروفسور پیوتر گلینسکی‌، حمایت مالی PGNiG شرکت نفت و گاز دولتی لهستان و همراهی سفارت این کشور در تهران، و همچنین با همکاری مجموعه‌ی فرهنگی کاخ سعدآباد، معاونت هنری شهرداری اصفهان و موزه‌ی هنرهای معاصر اصفهان، به مناسبت هفتاد و پنجمین سالگرد ورود مهاجران برگزار کرد:

نمایشگاه عکس «متولدین لهستان مستقل، لهستانی‌ها، کودکان اصفهان پس از ۷۵ سال به ایران باز می‌گردند.»
رونمائی از مجموعه‌ای منحصر‌به‌فرد از عکس‌های یافت شده در استودیوی ابوالقاسم جلا از پناه‌جویان لهستانی در خلال جنگ جهانی دوم در ایران

نمایشگاه «متولدین لهستان مستقل، لهستانی‌ها، کودکان اصفهان پس از ۷۵ سال  به ایران باز می‌گردند.» نمونه‌هایی از میراث لهستان را از طریق مجموعه‌ای منحصر به فرد از نگاتیو‌هایی که در استودیوی ابوالقاسم جلا نیم ‌قرن بعد از پایان یافتن جنگ‌ جهانی دوم یافت شده است، ارائه می‌کند. این نمایشگاه که توسط موسسه‌ی آدام میشکویچ برگزار می‌شود، شامل چندین عکس‌ است که تا کنون هیچ‌گاه به نمایش در نیامده‌اند و اقامت پناهجویان لهستانی در خلال جنگ‌جهانی دوم را مستند کرده‌اند. این عکس‌ها بخشی ازمجموعه‌ی بزرگ نگاتیو‌های کشف شده توسط «پریسا دمندان» در استودیوی عکاسی ابوالقاسم جلا در شهر اصفهان هستند.  نمایشگاه، که به مناسبت هفتاد و پنجمین سالگرد ورود ۱۲۰،۰۰۰ لهستانی به همراه ژنرال  «وُوادیسواس آندرس» به ایران برگزار می‌شود، در نگارخانه‌ی مجموعه‌ی فرهنگی، تاریخی کاخ سعدآباد تهران (در تاریخ ۱۴ مهر تا ۲۹ آبان‌ ۱۳۹۶) و موزه‌ی هنرهای معاصر اصفهان (در تاریخ ۱۸ مهر تا  ۲ آذر ۱۳۹۶) برگزار  می شود.

نگارخانه و مرکز هنری سعدآباد:
 تجریش، میدان دربند، ورودی مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد، ۱۴ مهرماه تا ۲۹ آبان ماه ۱۳۹۶
 ساعات بازدید: همه روزه از ۱۰ تا ۱۶

موزه‌ی هنرهای معاصر اصفهان:
اصفهان، خیابان استانداری، روبروی دانشگاه هنر اصفهان، ۱۸ مهرماه تا ۲ آذر ماه ۱۳۹۶
ساعات بازدید:  صبح‌ها ۹ تا۳۰:۱۳ و عصرها ۱۵ تا ۱۸

 

روابط عمومی انجمن عکاسان ایران 

واژه‌های کلیدی:  گالری گردی, عکاسی, جمعه
تاریخ خبر: ۱۳۹۶/۰۷/۲۷