انجمن عکاسان ایران

National Iranian Photographers Society

گالری گردی عکاسی ( جمعه ۹۶/۵/۲۷)

روایتی از تهران در قاب دوربین یک عکاس

نمایشگاه عکس‌های سعید فلاح‌فر با عنوان «جایی که هیچ /ع/کس نیست» ۲۷ مرداد تا اول شهرویورماه در گالری نگر برپا خواهد بود.

به گزارش ایسنا به نقل ازروابط عمومی نمایشگاه، ۲۴ عکس سیاه و سفید و رنگی از فضاهای شهر تهران که در دوره سه ساله از سال ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۵ گرفته شده، در نمایشگاه یادشده به‌نمایش گذاشته می‌شود. فلاح‌فر این عکس‌ها را به عمد با لنز واید گرفته تا مجبور باشد به دل موضوع برود و چیدمان نمایشگاه هم متناسب با این ایده است.

این نمایشگاه جمعه ۲۷ مردادماه ساعت ۱۶ در گالری «نگر» واقع در قیطریه، ضلع جنوبی پارک، خیابان روشنایی، کوچه دلارام، پلاک ۳۳، زنگ سوم افتتاح می‌شود و علاقه‌مندان تا اول شهریور می‌توانند از این نمایشگاه دیدن کنند.

 

سفر به ناشناخته‌ها در نمایشگاه عکس «گذر»

مجموعه عکس‌های افشان ستاره با رویکردی به ناشناخته‌ها و فضاهای مبهم و رازآلود جمعه ۲۷ مرداد در گالری هپتا به نمایش درمی‌آید.
به گزارش خبرگزاری مهر، جمعه ۲۷ مرداد مجموعه‌ ای از عکس‌ های افشان ستاره به نام «گذر» و به انتخاب شادی قدیریان در گالری هپتا روی دیوار می‌ رود. افشان ستاره متولد سال ۱۳۵۵ و دارای مدرک کارشناسی ارشد نقاشی از دانشگاه الزهرای تهران است.

«گذر» اولین نمایشگاه انفرادی افشان ستاره است و او در توضیح فضای این مجموعه گفت: زمانی که روی این مجموعه کار می‌ کردم، در حال گذر از مرحله‌ ای از زندگی بودم که برایم ناشناخته و مبهم بود. شاید فضای رازآلود عکس‌ ها در نتیجه‌ همین موقعیت خاص ذهنی و فیزیکی من باشد.

 ستاره ادامه داد: به نظرم وهم‌ آلود بودن موقعیت من روی فرم عکس‌ها هم تاثیر  گذاشته و فضای آنها را به نقاشی نزدیک کرده است.

در بخشی از استیتمنت این نمایشگاه که محسن یزدی‌ پور نوشته، آمده است: زمان، کنجکاوی و عشق و هراس مسافری را تعریف می‌ کند که در حال کشف مکان‌ بیگانه است. مکانی که تنها با «گذر» از آن می‌ توان به رازش پی‌ بُرد. من تراژدی پشت این جاده را می‌ بینم. سکوت عمیق این عکس‌ ها، در گوش ناله می‌ کند. سکوتی که در آن، تنها نور نفس می‌ کشد. و ما گاهی نیاز داریم ناظر باشیم و این بدان معنا است که از آنچه نمی‌ دانیم یا هنوز اتفاق نیفتاده، راضی هستیم.

در این نمایشگاه ۲۲ اثر در سایزهای ۱۰۰ در ۷۰، ۵۰ در ۷۰ و ۳۰ در ۴۰ نمایش داده می‌شود. این نمایشگاه که در روز جمعه ۲۷ مرداد از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری هپتا افتتاح خواهد شد تا هشتم شهریور ماه ادامه دارد.

گالری هپتا در خیابان ایرانشهر، روبه‌روی پارک هنرمندان، بن‌بست نیکوشهر، شماره‌ سه واقع شده است.

 

نمایشگاه عکس " در همین حوالی 2" در سیستان و بلوچستان برگزار شد

نمایشگاه عکس همین حوالی به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و کانون عکاسان مستقل استان سیستان و بلوچستان برگزار می شود. این نمایشگاه گروهی عکس‌های تلفن همراه تحت عنوان «همین حوالی 2» به کیوریتوری مهدی ناظری در تاریخ 21 الی 27 مرداد 96 در زاهدان شروع به کار خواهد کرد. مکان برگزاری نمایشگاه گالری فردوسی واقع در بلوار خرمشهر،مجتمع فرهنگی هنری ارشاداست. افتتاحیه نمایشگاه گروهی عکس همین حوالی2 روز شنبه 21 مرداد ساعت 18عصر .

 ساعات بازدید در روزهای برپایی نمایشگاه 17 الی 20 شب است. در دوره اول نمایشگاه که در سال 95 برگزار شد چهار جوان مستعد درزمینهٔ عکاسی با تلفن همراه به نام‌های مهدی دادی زاده، حسین پیغامی، مجید فیروزی و کیومرث خوش صفت به انتخاب آثار و نمایشگاه گردانی مهدی ناظری به نمایش عموم درآمد. مهدی ناظری در سال 96 تصمیم به گسترش این نمایشگاه سالیانه گرفت و تعداد هنرمندان را در این نمایشگاه افزایش داد. در نمایشگاه همین حوالی 2 آثار 16 عکاس به نمایش عموم گذاشته می‌شود. در همین حوالی 2 از عکاسان مطرح کشور نیز به‌عنوان هنرمند دعوت به همکاری شده است. که می‌توان به افراد زیر اشاره کرد: مجید سعیدی، رومین محتشم، شادی قدیریان، جلال شمس آذران، مهدی رضوی، صادق سوری، سیوا شهباز، میلاد صفابخش، مهران مافی بردبار، الناز امینی، خشایار جوانمردی، بهاره محمدیان، امیررضا دهقانی، مهدی دادی زاده، محمدهادی دادی زاده، کیومرث خوش صفت.

برگزاری نمایشگاه همین حوالی ۲ در زاهدان 
افتتاحیه شنبه ۲۱ مرداد - ساعت ۱۷ 
مکان : زاهدان ، بلوار‌خرمشهر ، نگارخانه فردوسی

 

نمایشگاه عکس انفرادی سپیده برزگر ملکی

عنوان نمایشگاه: بابا نان داد
فرهنگسرای فردوس- نگارخانه پردیسان-گالری ۱
آیین گشایش: ۲۵ مرداد ۹۶ -ساعت ۱۸ 
بازدید در سایر روزها ساعت ۱۱ الی ۱۸
نمایشگاه تا تاریخ ۳۰ مرداد دایر میباشد(جمعه۲۷ مرداد نمایشگاه تعطیل است)

آدرس: تهران- صادقیه-بلوار فردوس-خیابان سلیمی جهرمی-فرهنگسرای فردوس-نگارخانه پردیسان-گالری یک

 

روابط عمومی انجمن عکاسان ایران 

واژه‌های کلیدی:  گالری گردی, عکاسی , جمعه
تاریخ خبر: ۱۳۹۶/۰۵/۲۶