انجمن عکاسان ایران

National Iranian Photographers Society

اولین سمپوزیوم ملی عکاسی ایران همزمان با روز جهانی عکاسی

مدیرعامل مجموعه هنری رسانه ای سیمرغ از برگزاری اولین سمپوزیوم ملی عکاسی کشور با محوریت بشردوستی و آسیبهای اجتماعی همزمان با روز جهانی عکاسی به میزبانی همدان خبر داد.

مهدی شریفی گفت: پس از برگزاری بزرگداشت روز جهانی عکاس که همه ساله  همزمان با ۱۹ اگوست و ۲۸  مرداد ماه است و بهانه ایست برای یادآوری جایگاه قشری دلسوز و موثر از جامعه هنری و احترام به مقام عکاس ، این ویژه برنامه در کنار اولین سمپوزیوم ملی عکاسی ایران برگزار خواهد شد

وی خاطر نشان کرد:با توجه به مغفول ماندن جنبه های مختلف اسیبهای اجتماعی و بشردوستی در سطح جوامع و از نگاه عکاسان فعال، اولین سمپوزیوم ملی عکاسی کشور با تاکید بر این مهم و با حضور چهره ماندگار و پیشکسوت عکاسی کشور "استاد فخرالدین فخرالدینی" و همچنین استاد کمال الدین شاهرخ و داریوش محمدخانی همزمان با ویژه برنامه بزرگداشت روز جهانی عکاسی در همدان برگزار خواهد شد.پرداختن به جنبه های کاهش آسیبهای اجتماعی و ترویج  فرهنگ بشر دوستی با توجه به پیشینه فرهنگی و تاریخی و مذهبی کشورمان ایران در نگاه عکاسان فعال و توانمند که نگارندگان لحظات و تاریخ  این سرزمین اند و در قبال جامعه و حرفه اصیل هنر عکاسی رسالتی برجسته دارند دلیل اصلی انتخاب محور اولین سمپوزیوم ملی عکاسی ایران است.در کنار حضور ایساتید والا مقام عرصه عکاسی ،با توجه به دعوت از معاون محترم امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد ، جناب آقای مرادخانی برنامه ای خاص برای این روز پیشبینی شده است.

شریفی در مورد شاکله برنامه توضیح داد: سمپوزيوم (Symposium)،مجمعي که هدفش مباحث فلسفي و علمي فرهنگی و اخلاقی باشد و يا مجمعي که در آن اشخاص مختلف راجع به موضوعي واحد ،‌مقالاتي ارائه نموده و يا سخنراني هائی ايراد نمايند . غالبا عنصر اصلي در سمپوزيوم ،‌موضوع واحد آنست  و اولین سمپوزیوم ملی عکاسی ایران با محوریت بشردوستی و اسیبهای اجتماعی با تمرکز بر ارتقا دانش و بینش عکاسان کار خود را آغاز کرد.

در این روز بزرگ که  روز جهانی عکاس را در کنار هم  جشن میگیریم از اساتید نامی کشور می آموزیم و یادبودی خواهیم داشت برای دنیای زیبا و عاشقانه عکاسی مان. و گامها را مستحکم و مهربان ،با عشق و توامان با اخلاق در راه پیشرفت بر میداریم.


روزی برای ما،روزی بنام عکاس،این موجود عاشقانه

روز شنبه ۲۸ مردادماه ۹۶ همزمان با ۱۹ اگوست روز جهانی عکاس با میزبانی استان همدان پایتخت تاریخ و تمدن ایران در مجتمع فرهنگی سینمایی شهید آوینی گرد هم می آییم
اجزای برنامه جهت جذابیت آن همکنون اعلام نخواهد شد اما به این امر بسنده میکنیم که حضور برای عموم عکاسان ازاد و رایگان است. و اما برای شرکت کنندگان گواهی حضور در برنامه از سازمان فنی و حرفه ای دریافت خواهند کرد تا یادبودی باشد بر این حضور و شروعی بی بدیل در عرصه هنر و فن عکاسی.
سورپریزهای ویژه ای برای تمامی مدعوین داریم. سال گذشته تجربه خوبی بود تا پا به عرصه ملی بگذاریم و این مهم با بزرگواری اساتید حمایت مسئولین و اعضای مجموعه رقم بخورد.
 که حضور برای عموم عکاسان آزاد و رایگان است و برای حاضران توسط سازمان فنی حرفه ای گواهی حضور صادر خواهد شد

دبیرخانه اولین سمپوزیوم ملی عکاسی ایران 
واژه‌های کلیدی:  سمپوزیوم, عکاسی, همدان, فخرالدین فخرالدینی
تاریخ خبر: ۱۳۹۶/۰۵/۲۶