انجمن عکاسان ایران

National Iranian Photographers Society

جشنواره ملی عکس خوانسار، قاب هایی به طراوت لاله های واژگون

جشنواره ملی عکس خوانسار با تکیه بر بستر های بکر خوانسار از طراوت لاله های واژگون تا اصالت و هویت شهر و مرمان خوانسار با حمایت بخش خصوصی برگزار میشود.
جمال صانعی دبیر جشنواره ملی عکس خوانسار در جمع خبرنگاران گفت :خوانسار به عنوان شهر موزه‌ای در دل طبیعت زاگرس از ساختار شهری منحصربه‌فردی برخوردار است. هویت مستقل در معماری، شهرسازی و سبک زندگی از جمله ویژگی‌هایی است که جامعه خوانسار در طول زمان در خود بازآفرینی کرده که تمامی این مشخصه ها رویکرد اصلی برگزاری این جشنواره گردید.
وی هدف از برگزاری جشنواره ملی عکس معرفی هویت خوانسار و جاذبه‌های گردشگری آن عنوان کرد و گفت: نخستین جشنواره عکس خوانسار به همت سامانه رزرواسیون سفرهای طلایی و با حمایت هتل زاگرس خوانسار برگزار می‌شود.
دبیر جشنواره ملی عکس خوانسار تاکید کرد: دبیرخانه نخستین جشنواره عکس خوانسار دی ماه سال 95  فعالیت رسمی خود را آغاز و طی فراخوانی از هنرمندان سراسر کشور برای شرکت در این رویداد دعوت به عمل آورد.
صانعی افزود: آخرین مهلت شرکت در جشنواره اردیبهشت ماه اعلام شده بود که با وجود استقبال زیاد داوطلبین تا خرداد ماه تمدید گردید.
دبیر جشنواره ملی عکس خوانسار در خصوص تورهای عکاسی مربوط به جشنواره به میزبانی هتل زاگرس خوانسار گفت : با توجه به ظرفیت های خوانسار و توجه به لزوم ایجاد شرایط حضور عکاسان کشور در جشنواره این امکان فراهم شد تا تورهای تخصصی عکاسی سه روزه در بازه زمانی برگزاری جشنواره با اولویت ثبت نام از طریق سایت جشنواره برنامه ریزی شود تا علاقمندان ضمن سفر به خوانسار و استفاده از جاذبه های طبیعی و گردشگری خوانسار آثار خود را برای جشنواره ارسال نمایند.

وی ضمن تقدیر از استقبال هنرمندان و سفر به خوانسار افزود: تا کنون عکاسان برجسته کشور از شهر های کرج، مشهد، نیشابور، ایلام، تهران، اراک، تبریز و شهرکرد و ... در به صورت انفرادی و یا گروهی در چهارچوب این تورها به خوانسار سفر کرده و مهمان جشنواره بوده اند و 
جمال صانعی با تاکید بر این مطلب که تمامی هزینه های اقامت و پذیرایی و لیدر تور بر عهده برگزار کنندگان جشنواره بوده استف گفت : شرایط لازم برای برگزاری جلسات آموزشی، ورک‌شاپ و نقد عکس در حاشیه تورها توسط گروه های عکاسی شرکت کننده فراهم شد که با استقبال شرکت کنندگان مواجه شد.
وی هیئت داوران نخستین جشنواره عکس خوانسار را آقایان افشین بختیار، امیرعلی جوادیان، علیرضا کریمی صارمی، کاووس صادقلو و مهدی طاهری اعلام کرد و افزود : هنرمندان و علاقه‌مندان آثار خود را در دو بخش جامعه و طبیعت با محوریت خوانسار در مهلت مقرر و طبق آیین نامه جشنواره به دبیرخانه ارسال کنند. 
لازم بذکر است نمایشگاه آثار برگزیده به انتخاب هیات داوران از هفتم تا شانزدهم تیرماه در هتل زاگرس خوانسار به نمایش عموم در خواهد آمد و همزمان با آخرین روز نمایشگاه آیین اختتامیه جشنواره و مراسم اهدا جوایز برگزار خواهد شد. 
گفتنی است نخستین جشنواره عکس خوانسار به همت سامانه رزرواسیون سفرهای طلایی و با حمایت هتل زاگرس خوانسار برگزار می‌شود.

پارک ملی سرچشمه، منطقه ملی گلستان کوه که بیشتر با نام دشت لاله‌های واژگون شناخته می‌شود تنها بخشی از طبیعت بکر خوانسار است. 

 
 دبیرخانه جشنواره ملی عکس خوانسار
واژه‌های کلیدی:  عکس, خوانسار, صانعی
تاریخ خبر: ۱۳۹۶/۰۲/۱۹