انجمن عکاسان ایران

National Iranian Photographers Society

همزمان با سالروز نسل‌کشی ارامنه توسط ترکیه عثمانی، آرامستان‌ ارامنه روی دیوار می‌رود

گالری فردا در نمایشگاهی به نام " آرامستان" مجموعه عکس‌های آلاله رستمی را به نمایش درخواهد آورد.

به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی گالری فردا، این گالری در نمایشگاهی که جمعه پیش رو افتتاح خواهد شد، آثار آلاله رستمی را به نمایش درخواهد آورد که در آن این هنرمند عکس‌هایی از آرامستان‌های ارامنه را به نمایش درخواهد آورد. این نمایشگاه که همزمان با نسل‌کشی ارامنه توسط پان‌ترکیست‌های عثمانی برگزار خواهد شد، ادای دین هنر به این کشته‌شدکان است.

در این نمایشگاه حدود  ۳۵ اثر از این هنرمند روی دیوار خواهد رفت و به نمایش درخواهد آمد.

رستمی در بیانیه این نمایشگاه آورده است: چه رنج عظیمی و چه سرنوشت غریبی،وقتی که چنین مظلومانه و بی گناه جسم‌های خسته و افسرده و دل‌های گرفته‌شان را به دست خاک سرد می‌سپارند...

بشری که با عشق سرشته شده،چگونه در این خاک پست،اینچنین به شقاوت و بدبختی تن می‌دهد که خون هزاران هزار انسان بی گناه را مظلومانه بریزد و آه حسرتی هم بر نیاورد...؟ مظلومیت ارامنه بی گناه حتی در سردی و سکوت قبرستان هم طنین انداز گشته...جایی که عکاس حتی در چهره‌های گشاده آنان که اکنون زینت سنگ قبرشان شده این مظلومیت و ستمی که به اینان روا داشته شده را حس می‌کند و بر آن است تا با ثبت آثار به جای مانده از این واقعه ء ناگوار،بی پناهی و جدا افتادگی و ستم دیدگی آنان را که حتی در گورستان هم لمس می‌شود به تصویر بکشد. باشد که روح آنان قرین رحمت و آرامش و شادی گردد..

این نمایشگاه از ۸ اردیبهشت تا ۱۴ این ماه در گالری فردا برپا شده است و علاقه‌مندان برای دیدن آن می‌توانند از ساعت ۱۶ تا ۲۰ به گالری فردا واقع در خیابان کریمخان زند، زیر پل کریم‌خان، خیابان حسینی، کوچه اعرابی ۶، پلاک دو واحد ۲ مراجعه کنند. علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با تلفن ۸۶۰۷۲۶۰۲ تماس بگیرند.

 هنرآنلاین

واژه‌های کلیدی:  آرامستان؛‌آلاله رستمی
تاریخ خبر: ۱۳۹۶/۰۲/۰۷