انجمن عکاسان ایران

National Iranian Photographers Society

از ۶ اسفند برپا می‌شود حراج عکس در سه روز/ قیمت‌ها شکسته می‌شود

سومین دوره حراج عکس گالری «شماره شش» با هدف شکستن قیمت عکس به مدت سه روز از ۶ اسفند در محل این گالری برپا می شود.
به گزارش خبرنگار مهر، حامد دهقان به همراهی زروان روحبخشان گردآوری آثار سومین دوره حراج عکس گالری «شماره شش» را به عهده دارند و حراج به مدیریت کتایون ده چمنی مدیر گالری «شماره شش» برگزار می شود. افتتاحیه این حراج ساعت ۱۱ روز ششم اسفند ما است و در روز نخست تا ۲۰  شب ادامه دارد. در روزهای هفتم و هشتم اسفند این حراج از ساعت ۱۶ الی ۲۰ ادامه دارد.

حامد دهقان درباره این حراج به خبرنگار مهر گفت: اغلب حراج های هنری را با چکش زدن و در واقع به صورت مزایده می شناسیم حال آنکه شکل دیگر حراج، پایین آوردن و شکستن قیمت است که البته این امر در مورد آثار هنری چندان مرسوم نیست، اما در فضایی که به واسطه حراج هایی با قیمت های بسیار بالا که اغلب نامعقول بوده و منجر به شکاف عمیق بین هنر و مردم شده است، تلاش برای کم کردن این فاصله و به وجود آوردن بستری برای مخاطبان عمومی آثار هنری و نه صرفاً مجموعه داران، می تواند به نوعی به تأثیرگذاری هنر کمک کند. می دانیم که حضور اثر هنری در خانه بسیاری از مردم و مخاطبان خواست بسیاری از هنرمندان هم است.

وی ادامه داد: از سوی دیگر در اغلب حراج های هنری در ایران عکس و هنر عکاسی جز در مواردی خاص چندان مورد توجه مجموعه داران واقع نشده است در حالی که این هنر مخاطبان علاقه مند بسیاری دارد و به واسطه قابلیت تکثیر می تواند حدود تأثیرگذاری وسیع تری داشته باشد.

یکی از مسئولان گردآوری آثار سومین حراج عکس گالری «شماره شش» بیان کرد: برگزاری حراج سه روزه عکاسی فرصتی است برای مخاطبان و خریداران هنر عکاسی تا آثار مورد علاقه شان را ببینند و خریداری کنند و بدین ترتیب فاصله بین هنر عکاسی و هنرمندان عکاس با مخاطبان واقعی این هنر کمتر شود. امید است که هنرمندان عکاس نامی در این راستا با ما همکاری کنند و بدین ترتیب جوانان پرشور را بر سر ذوق آورند زیرا کنار هم قرارگیری آثار هنرمندان پیشکسوت و شناخته شده و آثار با کیفیت و قابل تأمل هنرمندان جوان فضایی را برای تعامل و دیده شدن آثار و تشویق هنرمندان جوان نیز پدید می آورد. از سوی دیگر این امر و تنوع تصویری ناشی از آن، مخاطبان مختلف با سلایق گوناگون را اغنا خواهد کرد.

به گفته دهقان، گروه برگزاری قصد دارد فضایی یکسان برای ارائه و دیده شدن آثار هنرمندان مختلف به وجود آورد و برای نیل به این مقصود نهایت تلاش خود را خواهد کرد.

وی در پایان بیان کرد: در همین راستا سهم دریافتی گالری از فروش آثار به حداقل رسیده تا بیشترین سود نصیب هنرمندان شود. تحویل آثار به خریداران نیز در روز حراج صورت می گیرد.

در این حراج آثار بیش از هفتاد عکاس به فروش گذاشته خواهد شد و قیمت آثار با توافق میان هنرمندان و برگزارکنندگان حراج و تا سقف یک میلیون تومان قیمت گذاری شده است. به گفته برگزارکنندگان حراج، هدف از برگزاری این حراج که امسال سومین دوره آن برگزار می شود، تلاشی است برای ایجاد بستری مناسب برای خرید آثار هنری توسط مخاطبان عمومی آثار هنری و نه صرفا مجموعه داران.

گالری «شماره شش» در خیابان میرزای شیرازی، کوچه بیستم، پلاک ۲، طبقه همکف واقع است.

خبرگزاری مهر
واژه‌های کلیدی:  شماره شش, زروان روحبخشان, کتایون ده چمنی, حامد دهقان
تاریخ خبر: ۱۳۹۵/۱۲/۰۴