انجمن عکاسان ایران

National Iranian Photographers Society

محمد کوچک پور کپورچالی موفق به دریافت مدرک درجه یک هنری شد

به گزارش پایگاه خبری عکاسان گیلان محمد کوچک پور کپورچالی عکاس مشهور گیلانی اهل بندرانزلی، براساس ارزیابی و بررسی شورای هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی موفق به دریافت مدرک  درجه یک هنری  شد.

عکاس مشهور گیلانی اظهار کرد: حدود دو سال قبل نیز از سوی این شورا موفق به اخذ مدرک کارشناسی عکاسی شده و با توجه به ارزیابی های انجام شده در خصوص آثار متعلق به وی، مدرک درجه یک هنری نیز به او تعلق گرفت.
کوچک پور افزود: تلاش شبانه روزی در طول چند دهه فعالیت هنری خود را در قالب چهار کتاب گرد آوری کرده و در حال حاضر سه جلد از آنها در خصوص گیلان شناسی و همچنین شناخت آداب و رسوم مردم مناطق مختلف از گیلان تا سیستان، منتشر شده و کتاب چهارم نیز در دست انتشار است.

کوچک پور با انتقاد از بی توجهی مسئولان نسبت به نگاتیوهایی که در خطر نابودی هستند گفت: بیش از ۳۰۰ هزار نگاتیو حاصل به تصویر کشیدن ۳۵ سال خاطرات تلخ و شیرین و غمها و شادی هایی است که متاسفانه به دلیل رطوبت موجود در گیلان رو به نابودی است و باید اسکن شوند.
وی با بیان اینکه میراث فرهنگی کوچکترین توجهی به آثار هنرمندان عکاسی ندارد افزود: تنها سفارشم به همسر و فرزندانم حفظ این نگاتیوها به عنوان میراث معنوی و بخشی از هویت سرزمینم است که کمک زیادی به شناخت نسل آینده از هویت ملی و قومی می کند .

کوچک پور با اشاره به عدم وجود امکانات کافی برای اسکن نگاتیو در کشور گفت: متاسفانه افرادی مانند من باید نگاتیوهای خود را برای اسکن شدن با کیفیت مطلوب به اروپا بفرستند .
وی ادامه داد : رفتارهای دلسرد کننده انگیزه هنرمندان را می کاهد و متاسفانه در زمان نیاز به حمایت ، خصوصا حمایت های مالی، همه عقب می کشند.
کوچک پور گفت: بارها تصمیم به رفتن و گذشتن از همه این زحمت ها گرفته ام اما با حضور دوباره در بین مردم و خصوصا روستاییان با صفا، دوباره انرژی می گیرم و سختی ها از یاد می رود.

محمد کوچک پور کپورچالی متولد روستای کپورچال از توابع شهرستان بندرانزلی است که عکاسی را از سال ۱۳۶۰ و با ابتدایی ترین امکانات و بدون هیچ گونه آموزشی شروع کرده و به گفته خودش در آن زمان تحت تاثیر محیط پیرامون، عکاسی از طبیعت را انتخاب کرده و با حضور در بین مردم، آلبومی با بیش از ۳۰۰ هزار عکس از زندگی، فرهنگ، آداب و رسوم اقوام مختلف و همچنین ثبت هویت های قومی و فرهنگی در دست دارد. همچنین کوچک پور کپورچالی یکی از اعضای انجمن عکاسان ایران است. 

کسب مقام های برتر در جشنواره های داخلی و خارجی ازجمله مقام برتر سه دوره مسابقه جهانی عکاسی در’آساهی شینبون‘ در ژاپن و دریافت جایزه انجمن بین‌المللی خلاق انگلستان به همراه مدال برنز ‘ فیاپ ‘ عکاسی آمریکا تنها بخش کوچکی از افتخارات این هنرمند عکاس است. 

جناب آقای محمد کوچکپور کپورچالی 

عضو محترم انجمن عکاسان ایران

دریافت مدرک درجه یک هنری از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را حضورتان تبریک گفته و موفقیت های بیش از پیش را برای شما آرزومندیم. 

هیئت مدیره انجمن عکاسان ایران

 

پایگاه خبری عکاسان گیلان

واژه‌های کلیدی:  محمد کوچک پور کپورچالی, درجه یک
تاریخ خبر: ۱۳۹۵/۱۰/۲۸