انجمن عکاسان ایران

National Iranian Photographers Society

نمایشگاه عکس « جامی است که … » در نگارخانه دنا

نمایشگاه انفرادی عکس «جامی ست که …» از آثار آزاد احمدی همراه با ویدئو آرت « بر زمین می زندش » از عارف ندایی عصر روز جمعه 30 مهرماه جاری در نگارخانه دنا گشایش می یابد.
به گزارش پایگاه عکس چیلیک ، در این نمایشگاه تعداد 13 قطعه عکس رنگی در اندازه 20 در 20 سانتیمتر با موضوع  به نمایش گذاشته می شود.
 
نمایشگاه عکس « جامی است که ... » در نگارخانه دنادر قاب نخست این نمایشگاه به عنوان استیتمنت به قلم الهام زارع نژاد آمده است:
نتوان به امیدِ شک همه عمر نشست …
خیام به دم است و لحظه ! به گذرِ عمر و غم ِ جهان ِ فرسوده را نخوردن!
حکیمِ عکاس در این مجموعه ی ” جامی ست که … ” شیشه ی شکننده عمر را نشان می دهد که آنسویش همه سراب است، جام با گل ِ کوزه در می آمیزد و گردون ِ زمان هر لحظه به زمین می زندش.
ترکیب پیاله ای که در هم پیوست/ بشکستن آن روا نمی دارد مست/ و این زن است واین مرد است در حباب ِ دم! در زندگانی واین سرای شورستان.
گویی آدمی حباب وار در دایره ی حیات به سر می برد و بی آنکه بداند در پرده ی اسرار که مانَد و که نخواهد ماند، به انتظار ِ جرعه ای می است،حتا اگر ز ملک کاووس باشد، تا آنوقت دست افشان و پایکوبان این تلخی ِ دهر مقیم را لحظه ای ز یاد ببرد.
به گفته ی غلامحسین مراقبی ، خیام در زندگی اش همسری بر نگزیده است و انگار عکاس با  حضور ِ زن در این مجموعه به راوی غایب و زیبایی سرای ِ خیام نیز  اشاره کرده است.
زن و شراب و می، شاخصه هایی که بعد ِ معنوی از اشعار وی می ستاند و تعلیق در رباعیات و مراد وی از می و‌معشوق را  می آفرینند…
از دیگر سو، تصاویر محو و فلو بودن عامدانه ی جام ،به نظر چهار عنصر آب و باد و خاک و آتش را در پشت شیشه به رخ می کشاند که هر چه هست در همین چار عنصر است و بس.
نگاه ِ هنرمند در حرکت و‌پویش و  باید زیستن و به کام در آوردنِ حضور را به قاب کشانده است…
تا چند حدیث پنج و چار ای ساقی/ مشکل چه یکی چه صد هزار ای ساقی/ خاکیم همه چنگ بساز ای ساقی/ بادیم همه باده بیار ای ساقی.
 
آزاد احمدی متولد تهران و دانش‌آموخته‌ی رشته معماری در دانشگاه آزاد اسلامی در سال 1372 و رشته سینما در دانشگاه یورک کانادا در سال 1999 است.
 
این نمایشگاه ساعت 16 روز جمعه 30 مهر ماه جاری گشایش یافته و تا ساعت 20 ادامه خواهد یافت. علاقمندان می توانند همه روزه تا پایان روز دوشنبه 10 آبان ماه سال 1395 از ساعت 16 تا 20 از این نمایشگاه عکس دیدن کنند .
نمایشگاه عکس « جامی است که … » با حمایت قابسازی هفت(Seven Frame) برگزار شده و طراحی پوستر این نمایشگاه را استودیو پارسی برعهده داشته است.
نگارخانه دنا در تهران ، خیابان طالقانی ، سپهبد قرنی، کوچه سوسن، شماره 4 واقع شده است .
 
تاریخ خبر: ۱۳۹۵/۰۷/۲۹