انجمن عکاسان ایران

National Iranian Photographers Society

نمایشگاه عکس سید مهرداد شریفی در نگارخانه ماندگار اراک

 

نمایشگاه انفرادی عکس‌ های سید مهرداد شریفی با عنوان «این شهر، صنعتی است» عصر روز جمعه 30 مهر ماه 1395 در نگار خانه ماندگار اراک گشایش می یابد.
«این شهر، صنعتی است» روایتی است از توسعه ی ناموزون صنعتی شهراراک، توسعه ی نامتوازنی که آسیب‌های مخرب زیست محیطی و اجتماعی فراوانی به همراه داشته است.
در این نمایشگاه  تعداد 25 اثر سیاه و سفید و در ابعاد آن 45*30 سانتیمتر به نمایش در خواهد آمد. که در آن به روایتگری اجتماعی پرداخته شده و عکاس کوشیده که یکی از دغدغه‌های مهم شهر اراک را با زبان عکس به تصویر بکشد و همراه با ارایه یک ویدیوآرت و یک اثر پرفورمنس آرت با محتوی مفهومی نمایشگاه درصدد رسیدن به مفهوم نمایشگاه است.


در قسمتی از بیانه ی این نمایشگاه می خوانیم :
 «اراک را به عنوان پایتخت و قطب صنعت کشور می‌شناسند و بیشترتمرکزکارخانجات صنعتی در این کلان شهراست از پایه‌های توسعه‌ی پایدار بهره وری صنعتی و کشاورزی با حفظ منابع طبیعی و صیانت از محیط زیست است که همسو و متعادل رشد کند. در کنار تمام مزیت‌هایی که  توسعه صنعتی در این شهر داشته است؛ متأسفانه این توسعه راهی به سوی پایداری و رشد متوازن نبرده و این رشد تک‌سویه‌ صدمات جبران ناپذیری به آب و هوا و محیط‌زیست وارد کرده و متعاقباً بیماری‌های بسیاری از جمله سرطان ره‌آورد این اتفاق ناموزون بوده که حاصل آن باعث شده  این شهر در آمار سرطان، همانند صنعت در رتبه‌ی نخست کشور قرار گیرد. نمایشگاه پیش رو، زنگ خطری است برای هوشیاری هر چه بیشتر و بهتر به دغدغه‌های اجتماعی و زیست‌محیطی کلان‌ شهر اراک»


سید مهرداد شریفی متولد  ۱۳57 در شهر اراک است و در مقطع کارشناسی ارشد رشته پژوهش هنر تحصیل کرده است و در حال حاضر عضو هیات مدیره انجمن عکاسان استان مرکزی و مدیر موسسه فرهنگی و هنری رسش هنر نو است و سابقه همکاری موثر با خبرگزاری های مطرح کشور را نیز در کارنامه خود دارد.


گشایش: جمعه ۳۰ مهر – ساعت 17 تا ۲۰
بازدید از این نمایشگاه تا روز پنج شنبه 6 آبان‌ماه ۹۵ از ساعت 16 تا 20 ادامه دارد. 
گالری ماندگار : اراک، خیابان شهید مصطفی خمینی، روبروی مجتمع تجاری آسمان

روابط عمومی انجمن عکاسان استان مرکزی 
 
تاریخ خبر: ۱۳۹۵/۰۷/۲۹